مبانی نظری انگیزه پيشرفت تحصيلي


در حال بارگذاری
6 تیر 1397
word
1
36
668 بازدید
۸,۵۰۰ تومان
خرید

اولین مرحله برای موفقیت و رسیدن به هدف انگیزه می باشد مبانی نظری انگیزه پيشرفت تحصيلي از جمله موضوعاتی است که به انگیزه یادگیری دانش آموزان ارتباط دارد بدین معنی که دانش آموزانی که انگیزه بالایی دارند نسبت به دیگر دانش آموزان در بحث یادگیری موفق ترند برای جزییات بیشتر با مفاهیم لغوی و اصطلاحی عوامل موثر بر ایجاد انگیزه و دیگر جنبه های موضوع می توانیم نسبت به دانلود فایل حاضر که به برخی از جزییات آن در ذیل اشاره کرده ایم اقدام نماییم.

مبانی نظری فصل دوم پایان نامه انگیزه پيشرفت تحصيلي

فایل ورد 36 صفحه ای که دارای تعاریف، منابع، ابعاد با پیشینه داخلی و خارجی می باشد.

مبانی نظری انگیزه پيشرفت تحصيلي

فهرست مطالب

  1. انگیزه پيشرفت  تحصيلي
  2. تاریخچه انگیزش
  3. مفهوم انگیزش
  4. ابعاد انگیزش
  5. انگیزش بیرونی
  6. انگیزش درونی
  7. چشم اندازهایی به انگیزش
  8. چشم انداز رفتاری
  9. چشم انداز انسان گرایانه 
  10. چشم انداز شناختی
  11. چشم انداز اجتماعی
  12. انگیزش پیشرفت
  13. اهمیت انگیزش پیشرفت در یادگیری
  14. منشأ انگیزش پیشرفت
  15. تاثیرات جامعه پذیری
  16. تأثیرات شناختی
  17. تأثیرات رشدی
  18. نظریه های انگیزه
  19. نخستین نظرات انگیزش
  20. نظریه های معاصر انگیزش
  21. نظریه پردازان عمده ی انگیزه پیشرفت
  22. پيشرفت تحصيلي
  23. عوامل موثر در پيشرفت تحصيلي
  24. شيوه‌هاي ارزيابي پيشرفت تحصيلي
  25. پيشرفت تحصيلي و عوامل مربوط به آن
  26. هوش و پيشرفت تحصيلي
  27. شاخص‌هاي خانواده و تاثيرآن بر پيشرفت تحصيلي
  28. عوامل موثر بر پيشرفت تحصيلي از ديدگاه آموزش و پرورش
  29. پیشینه پژوهش
  30. پیشینه داخلی
  31. پیشینه خارجی
  32. منابع

انگیزش درونی بدین معنی است که شخص برای انجام فعالیت­های خود تمایل درونی دارد، خواه در بیرون برای آن ارزشی وجود داشته باشد یا نه. انگیزش درونی در برخی از نیازهای روان­شناختی مانند علت یابی[1]، کارآیی یا اثر بخشی[2] و کنجکاوی[3] شخصی ریشه دارد یا اینکه انگیزش درونی انجام چیزی به خاطر خود آن چیزاست. شواهد اخیر قویاً از ایجاد یک جو کلاسی  که دانش آموزان در آن به طور درونی برای یادگیری برانگیخته می­شوند، حمایت می­کند. انگیزش درونی، گرایش فطری پرداختن به تمایلات و به کار بردن توانایی­ها در انجام این کار، جستجو کردن چالش­های بهینه و تسلط یافتن بر آنها است. دانش آموزانی که آینده­نگری نیرومندی دارند (یعنی دوست دارند امروز کارهایی را انجام دهند که ممکن است در آینده برای آنها مفید باشند) حتی بدون مشوق­های فوری، اغلب انگیزه زیادی برای یادگیری دارند (مرادی و همکاران، 1390).

اما معمولاً آنچه در مدرسه باید آموخته شود، به خودی خود جذاب نیست و ممکن است در کوتاه مدت برای بیشتر دانش­آموزان هم مفید نباشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.