مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
14 آگوست 2018
نوع فایل
Word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
30
دسته بندی
تعداد بازدید
1520 بازدید
۱۰۰,۰۰۰ ریال

با سلام و درود خدمت همراهان همیشگی سایت مقاله یک با دانلود مبانی نظری  و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی در خدمت شما هستیم این فایل میزان متعهد بودن و اعتماد پذیر بودن کارکنان به سازمان را مورد بررسی قرار داده است.

مبانی نظری  و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی

نوع فایل ورد و دارای 30 صفحه قابل ویرایش می باشد که این فایل به تعاریف، مفاهیم و ابعاد موضوع با منابع جدید و پیشینه داخلی و خارجی پرداخته است.

مبانی نظری  و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی

قسمت هایی از متن

تعهد سازمانی  بیانگر نیرویی است که فرد را ملزم می کند در سازمان بماند و با تعلق خاطر جهت محقق ساختن  اهداف سازمان در آن کار کند ؛  تعهد سازمانی با  رفتارهای مولد همراه است .  فردی که تعهد سازمانی خوبی دارد در سازمان باقی می ماند ، اهداف آن را می پذیرد و برای رسیدن به آن هدف ها از خود تلاش بیشتری و حتی ایثار و فداکاری نشان می دهد .

کارکنانی که متعهد هستند سوابق خدمتی بهتر و طولانی تر نسبت به کارکنانی که  بی تعهدهستند را دارند ؛ کارکنانی که برای مدت طولانی در سازمان هستند معمولاً تعهد سازمانی بالاتری دارند . در مجموع آنها که سابقه بیشتری دارند احتمالاً اعتماد و شایستگی بیشتری در شغلهایشان داشته اند و رفتار و احساس مثبتی به سازمان نشان داده اند.

سطح بالای سازمان نیز معمولاً تعهد سازمانی بالاتری نسبت به افراد سطح پایین تر دارند این موضوع بدان علت است که موقعیت های قدرت به افراد اجازه می دهد بر تصمیم گیری سازمان تأثیر بگذارند و در مجموع آنها که سطح اختیار بالاتری دارند آزادی بهتری  دارند تا رفتارشان را روی شغل متمرکز کنند . سطح شغلی بالا با استقلال و فرصت برای تعامل و مشارکت در تصمیم همراهی می کند  و قابلیت انتخاب کارکنان سطح بالا ، احساس کنترل روی محیط  را  افزایش می دهد و منجر به وفاداری و پایبندی به سازمان است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.