مبانی نظری در مورد اثربخشی سازمانی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
1 جولای 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
30
دسته بندی
تعداد بازدید
1404 بازدید
۸۰,۰۰۰ ریال

یکی از موضوعات پیچیده که دارای ترجیحات و انتظارات متفاوت هست اثر بخشی سازمانی می باشد مبانی نظری در مورد اثربخشی سازمانی فایلی است که به تعاریف، مفاهیم، ابعاد، سطوح و دیگر جنبه های موضوع می پردازد.

مبانی نظری فصل دوم پایان نامه اثربخشی سازمانی

ویژگی های فایل: شامل 30 صفحه ورد قابل ویرایش، دارای تعاریف، منابع و ابعاد موضوع می باشد.

مبانی نظری در مورد اثربخشی سازمانی

فهرست مطالب

  1. اثربخشی
  2. اثربخشی سازمانی
  3. سیر تکاملی اثربخشی سازمانی
  4. معیارهای اثربخشی سازمانی
  5. مدل‌های اثربخشی سازمانی
  6. عوامل مؤثر بر اثربخشی
  7. عوامل  لازم جهت  تحقق اثربخشی
  8. منابع

هدفی را که بیشتر محققان سازمانی بر آن نظر داده اند و شرط ضروری برای موفقیت یک سازمان محسوب می شود مد نظر قرار دهیم ، آن وقت نقطه نظرات روشن تر می گردد ، آن هدف ، بقاست . اگر سازمان به انجام فعالیتهایی مشغول است بعلت آن است که حیاتش را تداوم بخشد . بقاء ارزیابی از تکامل حیات و یا پدیده مرگ است و سازمانها دقیقاً شبیــــه انسانها نمی میرند . در واقع بیشتر سازمانها نمی میرند ، آنها تجدید ساختار می شوند ، گاهی به ادغام با دیگر سازمانها روی می آورند ، یا کلاً به حوزه فعالیت جدیدی وارد می شوند و یا در قالب سازمان دیگری شکل می گیرند و این خود تشخیص معادله بقاء را دشوار می سازد .

سازمانهایی که اثر بخش نیستند بدنبال بقاء نیستند . یا فرض نمائیم سازمانهایی که اثر بخش هستند عمداً در پی بقاء نیستند . تعداد معدودی از تحقیقات صورت گرفته پیرامون اثر بخشی از معیارهای چند گانه استفاده کرده اند و خود معیارها نیز از مقیاسهای عمومی نظیر کیفیت ، روحیه و معیارهای تخصصی نظیر نرخ های حوادث و میزان غیبت در کار تشکیل شده اند و این امر باعث گردیده که اثر بخشی برای افراد مختلف معانی مختلفی پیدا کند . محققانی که از معیارهای چند گانه استفاده کرده اند به این مهم پی برده اند که چون سازمانها ممکن است بر اساس عوامل مختلف و مستقل از هم اثر بخش یا غیر اثر بخش باشند ، لذا نمی توان برای اثر بخشی تعریف واحد وعملیاتی ارائه داد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.