مبانی نظری در مورد اثربخشی سازمانی
یکی از موضوعات پیچیده که دارای ترجیحات و انتظارات متفاوت هست اثر بخشی سازمانی می باشد مبانی نظری در مورد اثربخشی سازمانی فایلی است که به تعاریف، مفاهیم، ابعاد، سطوح و دیگر جنبه های موضوع می پردازد.
ویژگی های فایل: شامل 30 صفحه ورد قابل ویرایش، دارای تعاریف، منابع و ابعاد موضوع می باشد.
مبانی نظری در مورد اثربخشی سازمانی
فهرست مطالب
- اثربخشی
- اثربخشی سازمانی
- سیر تکاملی اثربخشی سازمانی
- معیارهای اثربخشی سازمانی
- مدلهای اثربخشی سازمانی
- عوامل مؤثر بر اثربخشی
- عوامل لازم جهت تحقق اثربخشی
- منابع
هدفی را که بیشتر محققان سازمانی بر آن نظر داده اند و شرط ضروری برای موفقیت یک سازمان محسوب می شود مد نظر قرار دهیم ، آن وقت نقطه نظرات روشن تر می گردد ، آن هدف ، بقاست . اگر سازمان به انجام فعالیتهایی مشغول است بعلت آن است که حیاتش را تداوم بخشد . بقاء ارزیابی از تکامل حیات و یا پدیده مرگ است و سازمانها دقیقاً شبیــــه انسانها نمی میرند . در واقع بیشتر سازمانها نمی میرند ، آنها تجدید ساختار می شوند ، گاهی به ادغام با دیگر سازمانها روی می آورند ، یا کلاً به حوزه فعالیت جدیدی وارد می شوند و یا در قالب سازمان دیگری شکل می گیرند و این خود تشخیص معادله بقاء را دشوار می سازد .
سازمانهایی که اثر بخش نیستند بدنبال بقاء نیستند . یا فرض نمائیم سازمانهایی که اثر بخش هستند عمداً در پی بقاء نیستند . تعداد معدودی از تحقیقات صورت گرفته پیرامون اثر بخشی از معیارهای چند گانه استفاده کرده اند و خود معیارها نیز از مقیاسهای عمومی نظیر کیفیت ، روحیه و معیارهای تخصصی نظیر نرخ های حوادث و میزان غیبت در کار تشکیل شده اند و این امر باعث گردیده که اثر بخشی برای افراد مختلف معانی مختلفی پیدا کند . محققانی که از معیارهای چند گانه استفاده کرده اند به این مهم پی برده اند که چون سازمانها ممکن است بر اساس عوامل مختلف و مستقل از هم اثر بخش یا غیر اثر بخش باشند ، لذا نمی توان برای اثر بخشی تعریف واحد وعملیاتی ارائه داد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.