دانلود رایگان تحقیق در مورد جنگ ایران و عراق


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
11 جولای 2017
نوع فایل
word
حجم فایل
تعداد صفحات
دسته بندی
تعداد بازدید
1117 بازدید
رایگان

دانلود رایگان تحقیق در مورد جنگ ایران و عراق

دانلود رایگان تحقیق در مورد جنگ ایران و عراق

دانلود رایگان تحقیق جنگ ایران و عراق

مقدمه

بررسی علل و عوامل بروز جنگ یکی از مهم ترین موضوعات در مطالعه جنگهاست، چرا که با این بررسی، چرایی وقوع جنگ آشکار می شود، موضوعی که می تواند زمینه ای برای جلوگیری از جنگ های بعدی باشد، علل و عوامل موثر در بروز جنگ میان ملت ها را می توان در حوزه های گوناگون اختلافات و تعارضات سیاسی، قدرت طلبی و فزون خواهی، رقابت‌های اقتصادی و درگیری های مرزی و غیره جست و جو کرد.

جنگ ایرن و عراق، به منزله یکی از طولانی ترین جنگ های قرن بیستم، در اثر فراهم شدن شرایط سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و روانی خاص در سال 1359 رخ داد. در این تحقیق، با فرض امکان مطالعه علمی علل آغاز جنگ ایران و عراق، در صدد هستیم تا تطابق یا عدم تطابق علل آغاز این جنگ را با نظریات فلسفی درباره علل آغاز جنگ ها مورد بررسی قرار دهیم.

علل آغاز جنگ

گرچه صدام حسين در ساعات مياني 31 شهريور و پيش از صدور فرمان حمله به ايران، موضوع اختلافات مرزي را دليل وقوع جنگ عنوان كرد، اما حتي خود او نيز مي‌دانست اين جنگ مرحله اجرايي نقشه برنامه‌ريزي شده، هدفمند و فرامنطقه‌اي است و دولت بغداد به دليل اختلافات زميني و دريايي خود با ايران، تنها داوطلب اجراي اين نقشه شده است.

واقعيت اين است كه انقلاب اسلامي تنها سبب از بين بردن «جزيره ثبات غرب» در منطقه نشده بود، بلكه تمامي الگوها و هنجارهاي مورد نظر غرب در خاورميانه و خليج فارس را بر هم زده بود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.