دانلود مبانی و مفاهیم نظری هویت ملی-ایرانی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
18 دسامبر 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
32
دسته بندی
تعداد بازدید
521 بازدید
۱۴۰,۰۰۰ ریال

دانلود مبانی و مفاهیم نظری هویت ملی-ایرانی

دانلود مبانی و مفاهیم نظری هویت ملی-ایرانی

دانلود مبانی و مفاهیم نظری هویت ملی-ایرانی

32 صفحه ورد قابل ویرایش دارد با منابع و ماخذ

هویت ملی

مهم ترین عناصر و نماد های ملی که سبب شناسایی و تمایز می شوند، عبارتند از: « سر زمین، دین و آئین، آداب و مناسک، تاریخ، زبان و ادبیات، مردم و دولت» (یوسفی،1380).

به اعتقاد احمد اشرف این پدیده بجای مفهوم کاراکتر ملی از نیمه دوم قرن اخیر رواج یافته و از ساخته های علوم اجتماعی است(اشرف، 1380). از نظر مکنزی هویت ملی یکی از چهار نوع هویت است که از قرن 19 بر جای مانده است و در کنار سه نوع دیگر

بعد سياسي هويت ملي:

تعلق به يک واحد سياسي به عنوان يک عنصر ملي , مستلزم تعلق به دولت , نظام سياسي و ارزش هاي مشروعيت بخش حکومت در هويت ملي است و امروزه دولت ملي بزرگ ترين و رايج ترين نوع شکل بندي جامعه ي بشري محسوب مي شود. لذا مسائلي نظير اينکه دولت در يک کشور تا چه اندازه از مقبوليت نزد اعضاي آن برخوردار است و اينکه ميزان وفاداري اعضاي يک سرزمين جغرافيايي نسبت به نهاد ها , نظام حکومتي , ارزش هاي سياسي و مرز هاي کشور چقدر است , بسيار مهم مي باشد.

هويت ملي در بعد سياسي و در صورتي شکل مي گيرد که افرادي که از لحاظ فيزيکي و قانوني عضو يک نظام سياسي هستند و داخل مرزهاي ملي يک کشور زندگي مي کنند و موضوع يا مخاطب قوانين آن کشور هستند, از لحاظ رواني هم خود را اعضاي آن نظام سياسي بدانند(خورسندیان،1389).

هویت ایرانی

از دیدگاه احمد اشرف مفهوم تاریخی هویت ایرانی در نهضت های قومی، سیاسی و دینی دوران ساسانیان شکل گرفت و در دوران اسلامی با فراز و نشیب هایی پایدار ماند و در عصر صفوی تولدی دیگر یافت و در عصر جدید به صورت هویت ملی ایران متجلی شد(اشرف، 1380).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.