مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فرهنگی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
16 آگوست 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
20
دسته بندی
تعداد بازدید
671 بازدید
۱۰۰,۰۰۰ ریال

با سلام خدمت همراهان عزیز سایت مقاله یک با دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فرهنگی در خدمت شما هستیم فایلی کامل که به هر آنچه در مورد این موضوع لازم است پرداخته شده در ادامه با جزئیات این فایل بیشتر آشنا می شویم

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فرهنگی

این با فرمت ورد تهیه و تنظیم شده است در این فایل تعاریف ، مفاهیم ، ابعاد ، ویژگی ها ، پیشینه تحقیق به صورت داخلی و خارجی با منابع جدید موجود است این فایل دارای 20 صفحه می باشد .

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فرهنگی

تیکه هایی از متن فایل

چند دهه بیشتر از طرح مفهوم سرمایه فرهنگی نمی­گذرد. این مفهوم نشان دهنده پیوند حوزه اقتصاد و فرهنگ و در حقیقت بازاری شدن عرصةفرهنگ است. این مفهوم در دهه‌های اخیر نقش تبیین کنندگی مهمی در تحقیقات خارجی انجام گرفته در حوزه فرهنگ ایفا کرده و اخیراً نیز در تحقیقات داخلی با استقبال خوبی مواجه شده است.

سـازمانها و افـراد، بـا سـرمایه ی کـم و زیـاد و منفـی و مثبـت، وجـود دارنـد؛ ولـی سـازمان و فـرد بـدون سـرمایه وجـود ندارنـد.اصطلاح سرمایه فرهنگی در قیاس با سرمایه اقتصادی و نظریات، قوانین و تحلیل‌های مباحث مربوط به سرمایه‌داری در اوایل دهه 1970 رواج یافت. این مفهوم برای بررسی این مسئله که موانع اقتصادی برای تبیین نابرابری‌های موجود در موفقیت‌های آموزشی دانش‌آموزان طبقات اجتماعی مختلف، کافی نیست، ابداع شد. سرمایه فرهنگی بدون کوشش شخصی کسب و به ارث برده نمی‌شود، کسب سرمایه فرهنگی کار طولانی، مداوم و پی‌گیر، یادگیری و فرهنگ‌پذیری را می‌طلبد. کسب سرمایه فرهنگی زمان می‌خواهد و به امکانات مالی و مادی نیاز دارد، سرمایه فرهنگی از این بابت به‌نحوی تنگاتنگ به سرمایه اقتصادی گره خورده و به‌شکل دیگر آن، درآمده است.

در واقع، از نظرگاه بسیار انتقادی بوردیو، نظام‌های تعلیم و تربیت مدرن در اعتباربخشی و ارتقای سرمایه فرهنگی در کودکانی که سرمایه فرهنگی زیادی از والدینشان به ارث برده‌اند، به‌نسبت کودکانی که هنگام ورود به نهادهای تعلیم و تربیت از مهارت و خصلت‌های اندک و ناچیزی برخوردارند، بسیار کارآمدتر عمل می‌کنند. از طرفی نظام آموزشی، آشکارا میان کودکان طبقه فرادست و فرودست تبعیض نمی‌گذارد؛ بلکه برعکس همه کودکان بر پایه معیارهای یکسان برتری “بی‌طرفانه” ارزیابی می‌شوند؛ اما نکته قابل توجه این است که این معیارهای برتری از فرهنگ فرادست برمی‌آیند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.