دانلود پرسشنامه ی رفتاری راتر کودکان


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
19 ژوئن 2019
نوع فایل
word
حجم فایل
90
تعداد صفحات
4
دسته بندی
تعداد بازدید
766 بازدید
۳۰,۰۰۰ ریال

دانلود پرسشنامه ­ی رفتاری راتر کودکان

دانلود پرسشنامه ­ی رفتاری راتر کودکان

مختصات فایل

این پرسشنامه با فرمت ورد ، یکی از رایج ترین پرسشنامه­ ها برای مشخص کردن ناراحتی­ های روانی کودکان است که در سال 1967 توسط مایکل راتر و همکاران تهیه شده، و دارای دو فرم الف (فرم والدین) و فرم ب (معلمان) می­باشد. این پرسشنامه سه بعد را ارزیابی می­کند. فرم الف دارای 30 پرسش و فرم ب از 26 عبارت ساده تشکیل شده است.

روایی و پایایی، نمره گذاری، منابع دارد.

مشکلات رفتاری کودکان

کودکان گاهی اوقات بحث می کنند، پرخاشگر هستند، یا در اطراف بزرگسالان عصبانی یا سرکشی می کنند. زمانی ممکن است اختلال رفتاری تشخیص داده شود که این رفتارهای مخرب برای سن کودک در آن زمان غیرمعمول باشد، در طول زمان ادامه یابد یا شدید باشد. از آنجایی که اختلالات رفتار مخرب شامل اعمال و نشان دادن رفتار ناخواسته نسبت به دیگران است، گاهی اوقات آنها را اختلالات بیرونی می نامند .

اختلال رفتاری

اختلال سلوک زمانی تشخیص داده می‌شود که کودکان یک الگوی پرخاشگری مداوم نسبت به دیگران، و نقض جدی قوانین و هنجارهای اجتماعی در خانه، مدرسه و با همسالان خود نشان دهند. این نقض قوانین ممکن است شامل نقض قانون و دستگیری شود. کودکان مبتلا به CD بیشتر احتمال دارد آسیب ببینند و ممکن است در کنار آمدن با همسالان مشکل داشته باشند.

نمونه هایی از اختلالات رفتارهای عبارتند از:

زیر پا گذاشتن قوانین جدی، مانند فرار کردن، بیرون ماندن در شب، زمانی که به شما گفته می شود نباید از مدرسه خارج شوید

پرخاشگری به گونه ای که باعث آسیب شود، مانند قلدری، دعوا، یا ظلم به حیوانات

دروغ گفتن، دزدی یا آسیب رساندن به اموال دیگران از روی عمد

درمان اختلالات رفتاری مخرب

شروع زودهنگام درمان مهم است. درمان در صورتی مؤثرتر است که با نیازهای کودک و خانواده خاص مطابقت داشته باشد. اولین قدم برای درمان این است که با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

برای تشخیص درست ممکن است یک ارزیابی جامع توسط یک متخصص سلامت روان مورد نیاز باشد. برخی از نشانه های مشکلات رفتاری، مانند عدم رعایت قوانین در مدرسه، می تواند به مشکلات یادگیری مرتبط باشد که ممکن است نیاز به مداخله اضافی داشته باشد.

 برای کودکان کوچکتر، درمان با قوی ترین شواهد، آموزش رفتار درمانی برای والدین است. جایی که یک درمانگر به والدین کمک می کند تا راه های موثری برای تقویت رابطه والد-کودک و پاسخ به رفتار کودک بیاموزند.

 برای کودکان و نوجوانان در سن مدرسه، یک درمان موثر اغلب مورد استفاده ترکیبی از آموزش و درمانی است که شامل کودک، خانواده و مدرسه می شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.