دانلود پرسشنامه عدالت سازماني


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
30 ژوئن 2019
نوع فایل
word
حجم فایل
80
تعداد صفحات
4
دسته بندی
تعداد بازدید
1317 بازدید
۳۰,۰۰۰ ریال

دانلود پرسشنامه عدالت سازماني

دانلود پرسشنامه عدالت سازماني

دانلود پرسشنامه عدالت سازماني

نوع فایل ورد

براي سنجش عدالت سازمانی از پرسشنامه گرینبرگ(1990) استفاده گردیدکه درسه بعد و شامل20سوال است و در قالب مقیاس 5 گزینه ای لیکرت2(کاملا موافقم- موافقم- نظری ندارم- مخالفم-کاملا مخالفم) .

روایی و پایایی، نمره گذاری، منابع دارد.

تعریف کامل عدالت سازمانی

عدالت سازمانی همه چیز در مورد انصاف و مسائل مربوط به رفتار در محل کار است. این شامل برابری جنسیتی، دسترسی به آموزش، رفتار منصفانه از سوی مافوق، دستمزد خوب، و غیره است. آنها این تصمیمات را در ذهن خود به عنوان منصفانه یا ناعادلانه مرور می کنند. این قضاوت‌ها می‌تواند بر رفتار یک فرد تأثیر بگذارد و در صورتی که فرد آن را ناعادلانه بداند، منجر به انحراف در محل کار شود.

عدالت سازمانی پیشنهاد می کند که کارکنان بر اساس مبلغی که به شرکت می دهند و مقایسه آن با مبلغی که پس می گیرند، قضاوت کنند. به عبارت ساده، تفاوت بین ورودی و خروجی.

حفظ عدالت سازمانی اولویت هر واحد تجاری است زیرا باعث تشویق ارتباطات و اعتماد می شود و از رفتارهای غیرمولد، مخالفت، عدم مشارکت، غیبت و انحراف در محل کار جلوگیری می کند.

عدالت سازمانی یک رویداد در سطح تیمی و نیز فردی در نظر گرفته می شود. کارمندان بدون شک دیدگاه ها و برداشت های خود را دارند، اما مشاهده می شود که از نظر عدالت از همکاران، همتایان، مافوق ها و اعضای تیم نیز تأثیر می پذیرند.

به عنوان مثال، در صورت بروز بحران، کارمندان نظرات خود را به اشتراک می گذارند و این اغلب منجر به تفسیر مشترک از رویدادها می شود.

ترویج برابری حقوق در عدالت سازمانی

اولین قدم برای دستیابی به برابری حقوق، جمع آوری اطلاعات در مورد جمعیت شناسی نیروی کار است. اینجاست که داده های جمعیت شناختی خود شناسه می تواند به درک بهتر نمایندگی نیروی کار و شناسایی نابرابری های بالقوه کمک کند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.