دانلود پرسشنامه اختلالات رفتاری راتر


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
4 آوریل 2019
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
3
دسته بندی
تعداد بازدید
608 بازدید
۳۰,۰۰۰ ریال

دانلود پرسشنامه اختلالات رفتاری راتر

دانلود پرسشنامه اختلالات رفتاری راتر

دانلود پرسشنامه اختلالات رفتاری راتر

مختصات پرسشنامه اختلالات 

این پرسشنامه دارای  30 سوال  که شامل موارد ذیل می باشد:

  • معرفی ابزار
  • شیوه نمره گذاری
  • تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه
  • تعيين پايايي و روايي ابزارهاي اندازه‌گيري

این  پرسشنامه 30 گویه تشکیل شده است دارای 5 بعد (بیش‌فعالی / پرخاشگری، اضطراب / افسردگی، رفتار ضد اجتماعی / اختلال سلوک، رفتارهای ناسازگارانه و اختلال کمبود توجه)  می باشد. که در یک طیف 3درجه‌ای طراحی شده است.

اثرات رفتارهای مخل سلامت

رفتارهای مخرب سلامت ماهیتی عادی دارند و از این رو درمان آن دشوار است. این رفتارها تأثیر نامطلوبی بر عملکرد اجتماعی و روانی دارد. درک عوامل ایجاد کننده این رفتارهای مخرب سلامت و مقابله موثر با آنها بسیار مهم است. چنین اقداماتی شامل سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، مصرف مواد مخدر، انجام رابطه جنسی ناایمن و غیره است.

فشار همسالان یکی از دلایلی است که به شدت با ادامه شیوع رفتارهای مخرب سلامت مرتبط است. نوجوانان در معرض خطرات ویژه ای برای پایبندی به این موقعیت های آسیب پذیر هستند و در نتیجه احتمال بروز چندین مشکل بهداشتی در سنین پایین تر افزایش می یابد. این رفتارهای بهداشتی نیز ارتباط نزدیکی با فرآیند ارائه خود دارند – به نظر “باحال” یا “پیچیده”.

رفتارهای مخاطره آمیز هیجان جویانه مختلفی که باعث افزایش لذت می شود و ظاهراً به افراد کمک می کند تا با موقعیت های استرس زا کنار بیایند نیز بخشی از رفتارهای مخرب سلامت هستند.

این راهبردهای مقابله ای ناسالم در یک دوره زمانی ایجاد می شوند و در فرآیندی رخ می دهند، به عنوان مثال، فردی با الکل مواجه می شود، مستعد آن می شود، با آن آزمایش می کند، به طور منظم درگیر می شود و بعداً از نظر جسمی و روانی به آن وابسته می شود.

 در نتیجه انجام چنین رفتارهای مخرب سلامتی، افراد احتمالاً با خانواده، دوستان، مدرسه، محل کار و غیره خود دچار درگیری عمده می شوند. افرادی که تمایل به رفتارهای انحرافی دارند، با اعتماد به نفس پایین و روابط خانوادگی مشکل ساز اغلب چنین رفتارهایی را ایجاد می کنند. .

با این حال، با کمک حرفه‌ای، می‌توان با این رفتارها مقابله کرد و به رفتارهای سلامت جویانه تغییر داد و از این طریق به افراد در بهبود سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، عاطفی و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی کمک کرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.