دانلود تحقیق فنون اقناع
با سلام و درود خدمت همراهان سایت مقاله یک با دانلود تحقیق فنون اقناع در خدمت شما عزیزان هستیم.
دانلود تحقیق فنون اقناع
- فرمت word
- تعداد صفحات 8
- آماده ارائه
- دارای منابع
قسمتی از متن فایل
مقدمه
اقناع فرایندی است که با توسل به تعقل و احساس در قالب مهارتهای کلامی و غیرکلامی و رسانهای، ذهنیّت افراد را غالباً جهت تغییر رفتار و وادار کردن آنها به عمل معینی، تحت تأثیر قرار میدهد.این فرایند هرچند در بردارندهی ویژگی روانشناختی آزادی است و ترغیبشونده احساس میکند، موافق میل خود، اهداف و رهنمودهای تعیینشده را انجام میدهد، اما در واقع متضمن نوعی از فشار روانی است؛ که در مسیر ترغیب، میان منطق و استدلال منطقی به هیجانها متوسل میشود. در واقع، اقناع حد واسط میان منطق و استدلال و تهدید و تنبیه بهشمار میرود.تمایل جدی به استفادهی از اقناع و سازماندهی آنرا باید در قرن نوزدهم و در اوج انقلاب صنعتی مشاهده کرد. در آن روزگار در پرتوی ایجاد انقلاب صنعتی که اختراعات زیادی را بهثبت رسانید، کالاهایی که تا آن زمان تنها در اختیار ثروتمندان قرار داشت، به نیاز همگانی مبدل شد و با تولید انبوه و فزایندهی آنها در اختیار عموم قرار گرفت. با این وجود، مصرفکنندگان بهدلایل مختلفی، آن کالاها را در همهحال، خریداری نمیکردند.در نتیجه، تولیدکنندگان بهسوی اقناع مردم، برای فروش کالاهای خود روی آوردند و در این مسیر، از وسایل ارتباط جمعی بهره جستند. برخی از کلمات و اصطلاحات پر فضیلت مثل تمدن، مردم سالاری، معمولا در بسیاری از پیام های رسانه ای مورد استفاده قرار می گیرند تا بتوانیم مخاطب را نسبت به پذیرش آن پیا قانع تر کنیم. قانعکنندگان از اینگونه کلمات به این امید استفاده میکنند که ما پیامهای آنها را بپذیریم بدون آنکه ادعای آنها را برای دستیابی به معانی آن کلمات مورد آزمایش قرار دهیم. آنها حتی میدانند که بسیاری از مردم حتی به طور دقیق و اصولی معانی واقعی این کلمات و اصطلاحات را نمیدانند ولی آنها را مثبت و مفید ارزیابی میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.