دانلود رایگان تحقیق گردش مواد در بدن


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
22 جولای 2017
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
دسته بندی
تعداد بازدید
663 بازدید
رایگان

دانلود رایگان تحقیق گردش مواد در بدن به موضوع گردش خون در بدن پرداخته است

 دانلود رایگان تحقیق گردش مواد در بدن

دانلود رایگان تحقیق گردش مواد در بدن

مقدمه

دستگاه گردش خون یکی از دستگاه‌ های بدن است. کار این دستگاه به گردش درآوردن خون در بدن به منظور رساندن غذا و مواد مورد نیاز و دفع مواد زاید از اطراف سلول هاست. بیور کلی چرخش خون در بدن به دو چرخه ششی، که در حين آن خون توسط لب به درون شش‌ها هدايت شده و در آنجا اکسيژن دريافت می‌کند، و چرخه کل بدن، که در حين اين چرخه خون توسط قلب به کل بدن هدايت شده و اکسيژن و مواد غذایی را به کل سلول‌ های بدن می رساند.

ساختار بافتي قلب

قلب، اندامي است ماهيچهاي كه در يك پردة محافظت كننده از بافت پيوندي رشته اي به نام پريکارد رار  گرفته است.بافت پيوندي رشته اي از جمله بافت هاي محافظت كننده است كه در آن رشته هاي پروتئينيزيادي وجود دارد.

الية ديگري به نام کارد اپي دقيقاً به بافت ماهيچهاي قلب چسبيده است. در اين اليه، بافت پوششي سنگفرشي ساده وجود دارد كه توسط اليهاي از بافت پيوندي پشتيباني مي شود. سياه رگها و اعصاب قلب در اين الية پيوندي قرار دارند و بافت چربي كه عموماً قلب را احاطه مي كند نيز در اين اليه، تجمع مييابد. در بين كارد و اپيپري كارد فضايي وجود دارد كه با مايعي آبكي (مايع آبشامهاي)پر شده است. اين مايع نيز ضمن محافظت از قلب، به حركت روان قلب درون حفره كمك مي كند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.