تحقیق ویژگیهای کانی کوارتز


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
2 اکتبر 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
تعداد صفحات
دسته بندی
تعداد بازدید
1566 بازدید
۳۰,۰۰۰ ریال

با سلام و احترام به همراهان همیشگی سایت مقاله یک به این سایت خوش آمدید با تحقیق ویژگیهای کانی کوارتز در خدمت شما هستیم.

تحقیق ویژگیهای کانی کوارتز

فرمت فایل ورد قابل ویرایش می باشد و دارای 8 صفحه است.

تحقیق ویژگیهای کانی کوارتز

مقدمه

بلورهای کوارتز معمولاً به صورت منشورهای شش وجهی هستند و به هرم های ناقص ختم می شوند. کوارتز در دمای بسیار زیاد ذوب می شود. این کانی را در مقدار زیاد در سنگ های آذرین روشن مثل گرانیت و همچنین در بعضی از سنگ های رسوبی مانند ماسه سنگ می توان یافت.از کوارتز در صنایع مختلف استفاده می شود. قسمت اعظم ماسه سنگ را کوارتز تشکیل داده است. ماسه سنگ در ساختمان سازی کاربرد فراوان دارد. از کوارتز در صنایع شیشه سازی و ساخت عدسی استفده می شود. این کانی در تهیه کاغذ سمباده و ابزارهای نوری و الکترونیکی نیز بکار می رود.

یکی از مهم ترین سنگ هایی که در روی زمین وجود دارد می توان به کوارتز اشاره کرد که یکی از مهم ترین گروه های سنگ هی قیمتی در بین سنگ هایی که رنگی هستند را تشکیل می دهد. کوارتز به دو نوع اصلی تقسیم شده است تمام سنگ هایی که قیمتی هستند دارای ترکیبی شیمیایی هستند دو شاخه اصلی از کوارتز را می توان نام برد که شامل کوارتز ماکرو کریستالی و کوارتز کرپیتو کریستالی است. کوارتز ماکرو کریستالی شامل آمتیست، سنگ کریستال، کوارتز آبی، سیترین، چشم هوس، پرسیولیت، کوارتز چشم گربه ای، کوارتز دودی، کوارتز رز و چشم ببری است.

برای شناسایی کوارتز آزمایش قطعی وجود ندارد فقط تعدادی تست برای دستیابی قطعی لازم است. اکثر آزمایش هایی که انجام می شود ترکیبی از تجزیه و تحلیل ابزارهای پیشرفته است و بررسی سنتی در ارتباط تقسیم بندی رنگ ها در کوارتز انجام می گیرد. کریستال های کوارتز دارای ویژگی های مشترکی با سنگ هایی مثل تورمااین هستند .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.