تحقیق میزان استحکام سنگ‌های دگرگونی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
5 اکتبر 2018
نوع فایل
حجم فایل
تعداد صفحات
دسته بندی
تعداد بازدید
1509 بازدید
۳۰,۰۰۰ ریال

با عرض سلام و احترم به همراهان همیشگی سایت مقاله یک با تحقیق میزان استحکام سنگ‌های دگرگونی در خدمت شما هستیم.

تحقیق میزان استحکام سنگ‌های دگرگونی

ویژگی های فایل: فرمن این فایل ورد قابل ویرایش می باشد و دارای 9 صفحه است.

تحقیق میزان استحکام سنگ‌های دگرگونی

قسمتی از متن تحقیق

سنگ‌ها و کانی‌ها تحت شرایطی که در آن شکل ‌گرفته‌اند پایدار می مانند؛ اما با تغییر در شرایط، سنگ‌ها نیز تغییرمی‌کنند. سنگ‌های دگرگونی، سنگ‌هایی هستند که از تغییر شکل سنگ‌های قبلی به علت تغییر شرایط فیزیکی (فشار ـ دما) یا شیمیایی و در حالت جامد به‌وجود می‌آیند. پدیده دگرگونی به محو و ناپدید شدن یک یا مجموعه‌ایی از کانی‌های متبلور سنگ تعبیر می‌شود. این تغییرات ممکن است روی سنگ‌های رسوبی که در شرایط سطحی به وجود آمده‌اند یا در سنگ‌های آذرین که از ماگما متبلور گردیده و یا حتی در سنگ‌های دگرگونی به وجود آیند. سنگ های ثانویه سنگ هایی هستند که از دگرگونی سنگ های دیگر تشکیل می شوند عامل دگرگونی سنگ ها می تواند فشار لایه های بالایی، گرما، اثر سیال‌ها و جانشینی باشد.

به طور كلی می‌توان گفت كه اگر سنگ‌های آذرین ، رسوبی و یا حتی دگرگونی مدت زیادی در اعمــاق زمیــن بماننـد، بدون آنكه ذوب‌شده یا خـُــرد شـوند، در اثر فشار و گرمای زیادی كه بر آن‌ها وارد می‌شود، تغییر پیدا می‌کنند.

این سنگ‌ها مانند آجر پخته ‌شده و شکل قبلی خود را از دست می‌دهند، به طوری كه دیگر شباهتی به سنگ‌های اولیه ندارند؛ سنگ‌هایی كه بدین گونه تشكیل می‌شوند، به سنگ دگرگونی یا دگرگون‌شده موسوم‌اند. یک نوع سنگ از دگرگونی آرژیلیت، شیل و در موارد خاصی از سنگ‌های آذرین خیلی ریزبلور – نظیر توف‌ها – به وجود آمده است. ارزش اقتصادی این سنگ به طور اهم به وجود صفحات جدایش، که کلیواژ نامیده می‌شود، بستگی دارد. در سنگ های لوح می توان گاهی اوقات به سادگی برخی از آن ها را به صفحات نازک تقسیم کرد و در بعضی دیگر این کار به دشواری انجام می شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.