دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
3 جولای 2019
نوع فایل
word
حجم فایل
100
تعداد صفحات
15
دسته بندی
تعداد بازدید
656 بازدید
۹۵,۰۰۰ ریال

موضوع یادگیری سازمانی در حدود دهه ۱۹۷۰ میلادی مطرح شد.فایل پیش روی شما با عنوان  دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی به این موضوع اختصاص دارد که به صورت کامل موضوع را مورد بررسی قرار داده است

 

دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی

این فایل دارای 37 صفحه ورد قابل ویرایش می باشد.این فایل تعاریف ، تاریخچه ، نطریه ها ، دلایل اهمیت ، راهکارهای یادگیری پیشینه داخلی و خارجی و منابع جدید و معتبر دارد

دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی

تاریخچه یادگیری سازمانی

یادگیری سازمانی در دهه ۸۰ و۹۰ قرن بیستم، سازمان‌ها در رویارویی با تحولات شدید محیطی به این نتیجه رسیدند كه با برای مقابله با این ناملایمات به یادگیری روی آورند.  اما ریچارد سیرت و جیمز مارچ اولین کسانی بودند که در سال ۱۹۶۳ دو واژه یادگیری و سازمان را به هم متصل نموده و یادگیری را به عنوان یک پدیده سازمانی در ادبیات معرفی کردند. در طی ۴۰ سال گذشته جریان‌های متعدد تحقیقاتی برای شفاف‌سازی مفهوم یادگیری سازمانی به وجود آمده است.

این تحقیقات عمدتا متمرکز بر مفهومی کردن، مدیریت، توسعه و به کارگیری یادگیری سازمانی بوده است . موضوع یادگیری سازمانی در حدود دهه1970 میلادی مطرح شد‌. کتاب معروف پیتر سنگه تحت عنوان اصل پنجم،  موجب شهرت و توسعه تفکر سیستم باز و یادگیری سازمانی شد‌. تاریخچه دو موضوع سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی به هم گره خورده است(به نقل از قربانی‌زاده و همکاران، 1392).

یادگیری سازمانی

یادگیری به عنوان ظرفیت جمعی مبتنی بر فرآیندهای شناختی و تجربی  می­ باشد وشامل کسب، تسهیم و بهینه سازی دانش است. یادگیری سازمانی بیانگر خلق و تعمیم ایده ها به طور موثر در برخورد با مرزهای متنوع سازمانی از طریق ابتکارات و شیوه های مدیریتی ویژه است (گیلبرت[1] و همکاران، 2012).

کانون توجه یادگیری بر آن چه که مدیران و افراد به طور واقعی انجام می­دهند تاکید داشته و در یک بستر سازمانی به معنی آن است که دانش علاوه بر یادگیری فردی به دیگر افراد، واحدها و نقش ها تعمیم داده می­شود قابلیت یادگیری  بر سه مفهوم  یادگیری، ابتکار برای تغییر و تغییر فرهنگ تمایز قائل است.

نظریه یادگیری سازمانی از جمله رهیافتهای سیستمی و اقتضایی به مدیریت محسوب می گردد و سازمان را به مثابه یک “سیستم باز صاحب اندیشه و زنده” در نظر می گیرد.

[1]  – Gilbert

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.