دانلود پرسشنامه رفتار سازشی لمبرت


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
20 ژانویه 2019
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
16
دسته بندی
تعداد بازدید
1273 بازدید
۵۰,۰۰۰ ریال

دانلود پرسشنامه رفتار سازشی لمبرت

دانلود پرسشنامه رفتار سازشی لمبرت

دانلود پرسشنامه رفتار سازشی لمبرت

مختصات کلی پرسشنامه رفتار 

نوع فایل ورد تعداد 16 سوال

معرفی پرسشنامه ،مولفه ها و مقیاس ها، نمره گذاری، روایی و پایایی و منابع دارد.

مقیاس رفتار سازشی نخستین بار توسط لیمبرت و همکاران (1974) تهیه و روی دانش‌آموزان آمریکایی سنین دبستانی هنجاریابی شد. این مقیاس از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول آن به مسائل رشد، سنجش مهارت‌ها و عادات رشدی می‌پردازد و بخش دوم آن برای سنجش رفتارهای ناسازگار مربوط به شخصیت و اختلالات رفتاری طرح‌ریزی شده است.

اهمیت رابطه متقابل در روابط

رفتار متقابل عاطفی سالم یک عامل مهم در هر رابطه متعهدانه – عاشقانه یا غیر آن – است، زیرا یک شاخص کلیدی عشق و حمایت است. در یک رابطه با تعامل سالم، هر فردی احساس می کند انرژی می دهد و می گیرد. این احساس تبادل متقابل به طور کلی روابط را تقویت می کند.

از طرف دیگر، فقدان رفتار متقابل می تواند یک رابطه ناسالم ایجاد کند که در آن یکی از شریک زندگی دچار فرسودگی شغلی می شود یا احساس می کند مورد استفاده قرار می گیرد یا مورد بی مهری قرار می گیرد.

رفتار متقابل ممکن است در سطوح فردی، شرکتی یا کشوری اتفاق بیفتد – یک کشور یا سازمان ممکن است به دیگری امتیازاتی بدهد، یا در ازای ژست مساعد، یا اینکه طرف دیگر « یکی از آنها را مدیون» کند .

تعریف سازگاری نگرش-رفتار

مطالعه سازگاری نگرش-رفتار مربوط به درجه ای است که نگرش ها (نظرات) افراد رفتار (عملکرد) آنها را پیش بینی می کند. سازگاری نگرش-رفتار زمانی وجود دارد که یک رابطه قوی بین نظرات و اعمال وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، فردی با نگرش مثبت نسبت به حفاظت از محیط زیست که کاغذ و بطری را بازیافت می کند، سازگاری نگرش-رفتار بالایی دارد. مطالعه سازگاری نگرش-رفتار مهم است زیرا بسیاری از سودمندی مفهوم نگرش از این ایده ناشی می شود که نظرات افراد به هدایت اعمال آنها کمک می کند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.