تحقیق تحلیل پیام های ارتباطی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
6 اکتبر 2018
نوع فایل
حجم فایل
تعداد صفحات
دسته بندی
تعداد بازدید
633 بازدید
۵۰,۰۰۰ ریال

با سلام و احترام با تحقیق تحلیل پیام های ارتباطی در خدمت شما هستیم.

تحقیق تحلیل پیام های ارتباطی

فرمت فایل حاضر ورد قابل ویرایش می باشد و دارای 21 صفحه است.

تحقیق تحلیل پیام های ارتباطی

چكيده

تحليل محتوا يك مورد خاص در تحقيق مشاهده اى و تحقيق تاريخى اسنادى محسوب مى شود و از نظر ماهيت، پژوهشى كمّى است كه از طريق آن محتواى كيفى منابع مورد بررسى طى دستكارى هاى آمارى به داده هاى كمّى تبديل مى شود. اين روش سابقه اى طولانى دارد كه آثار آن را      مى توان در تحليل كتب دينى مانند انجيل و قرآن ديد، اما به صورت علمى در قرن اخير و با بررسى و تحليل مطبوعات دنبال شده است و به حوزه هاى گوناگون علمى گسترش پيدا كرده است. اين روش را مطالعه عينى، كمّى و سيستماتيك فرآورده هاى ارتباطى (محتواى آشكار پيام) براى رسيدن به تفسير پيام، تعريف كرده اند. هدف هاى اصلى آن را مى توان در تحليل ويژگى هاى پيام، تحليل پيشينه اى پيام و تحليل پى آمدهاى پيام خلاصه كرد. يكى از مهمترين انواع آن، تحليل محتواى مقوله اى است كه در آن ابتدا متن (انواع پيام ها مثل فيلم، مجله و…) مورد نظر به اجزايى تجزيه مى گردد، سپس با تقسيم اجزا به طبقات گوناگون، فراوانى هر طبقه شمارش و درصدگيرى مى شود و در پايان آن درصدها تحليل مى گردند.به منظور آشنايى پژوهشگران با اين روش تهيه شده استنیمه اول قرن 20 اولین نامی که تاریخ تحلیل محتوا را روشن می کند، لاسول است. او از سال 1915 مزمون های تبلیغات سیاسی دولت های دلگیر در جنگ جهانی اول را تحلیل کرد. و نتیجه را تحت عنوان فنون تبلیغات سیاسی در جنگ جهانی منتشر نمود. طی جنگ دوم جهانی و بعد از آن لاسول مطالعه در مورد تبلیغات را ادامه داد . او مسئول بخش مطالعات ارتباطات دوران جنگ در کتابخانه کنگره آمریکا بود. آن زمان نازی ها از رادیو به عنوان یکی از پرقدرت ترین وسایل تبلیغی بهره می بردند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.