مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
17 دسامبر 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
30
دسته بندی
تعداد بازدید
1132 بازدید
۱۳۰,۰۰۰ ریال

همواره روش های یادگیری مدنظر صاحب نظران آموزشی بوده و هست مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری فایلی است که در صفحات گوناگون روش های بالا بردن سطح خواندن را بررسی کرده است در این فایل تمامی جوانب موضوع گنجانده شده است.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری

نوع فایل ورد و دارای 30 صفحه قابل ویرایش و منابع معتبر می باشد.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری

توجه به راهبردهاي يادگيري نتيجه طبيعي تغيير در جهت گيري از نظريه هاي رفتاري به نظريه هاي شناختي است.در نظريه شناختي تأكيد بر چگونگي يادگيري، پردازش و نگهداري اطلاعات در حافظه مي باشد (فتحی آشتیانی، 1379). اگر شاگرد خود در جريان يادگيري فعال باشد و نسبت به امر يادگيري احساس احتياج كند و ارتباط اين امر را با ساير امور درك كند خواه ناخواه فهم او به كار مي افتد و مطالب را عميق­تر فرا می گیرد

اصولاً راهبردهاي يادگيري فراشناختي، خود ـ کارآمدي تحصيلي را افزايش داده و با اسنادهاي دروني و تلاش تحصيلي بيشتر مشخص مي‌شود، در حاليکه راهبردهاي يادگيري شناختي با اسنادهاي بيروني، علل غيرقابل کنترل در موفقيت و تلاش تحصيلي و خودـ کارآمدي کمتر همراه است. دانش‌آموزاني که سبک اسناد آنها در موفقيت‌هاي تحصيلي بيشتر بر تلاش شخصي و خودـ کارآمدي بالاتر و يادگيري عميق‌تر متمرکز است، بيشتر از راهبردهاي فراشناختي و دانش‌آموزاني که سبک اسناد آنها در تحصيل بر عوامل کنترل‌ناپذير، کارآمدي پائين‌تر و يادگيري سطحي‌تر متمرکز است، بيشتر از راهبردهاي شناختي استفاده مي‌کنند حتي جديدترين يافته‌هاي پال، سيلوي و ديگرانپيرامون اسنادها، شناخت‌ها و شيوه‌هاي مقابله نشان مي‌دهد که اسنادهاي دروني بيشتر با راهبردهاي مقابله‌اي مشکل‌ ـ مدار و نتايج مثبت روان‌شناختي مرتبط با شغل و اسنادهاي منفي با راهبردهاي مقابله‌اي هيجان ـ مدار و نتايج منفي روان‌شناختي مرتبط با شغل همراه است. (ورمانت و ورمانت، 2004)

استفاده از راهبردهاي يادگيري سطحي و مبتني بر سبک اسناد بيروني، با انتظارات جديدي که از يادگيري وجود دارد، متناسب نيست. در محيط‌هاي يادگيري جديد از دانش‌آموزان انتظار مي‌رود تا مواد ياد گرفته شده را بيشتر پردازش نموده و در مطالعه مستقل‌تر عمل نمايند. اين موضوع مي‌تواند با جنسيت که براساس آن دختر و پسر به لحاظ انگيزشي، شخصيتي، عملکرد مستقل و کنترل‌پذيري با يکديگر

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.