دانلود پرسشنامه اخلاق اداری کارکنان
دانلود پرسشنامه اخلاق اداری کارکنان
دانلود پرسشنامه اخلاق اداری کارکنان
مختصات اصلی این پرسشنامه ورد قابل ویرایش و تعداد سوالات آن 48 سوال می باشد.
در این پرسشنامه مولفه های ذیل که سوالات هر کدام مشخص است سنجش و ارزیابی می شود:
- تعهدات حرفه ای
- ایدئولوژی های اخلاقی
- منافع فردی
- تعهدات سازمانی
- و تعهدات اجتماعی
این پرسشنامه توسط کلايکمن و هنينگ (2000) در طیف پنج گزینه ای ساخته شده است.روایی و پایایی دارد.
اخلاق سازمانی چیست؟
اخلاق سازمانی – که به عنوان اخلاق تجاری نیز شناخته می شود – ارزش ها، اصول و استانداردهایی هستند که رفتار فردی و گروهی افراد یک سازمان را هدایت می کنند.
اخلاق تجاری برای هدایت و مدیریت فعالیتها و موقعیتهای تجاری برای جلوگیری از رفتارهای مضر تنظیم شده است. آنها اغلب در یک آیین نامه رفتاری تنظیم می شوند که الزامات اخلاقی و اخلاقی که کارکنان و سازمان باید از آنها پیروی کنند را تعیین می کند.
نگرانی های اخلاقی رایج در سازمان
سازمان ها با طیف گسترده ای از معضلات اخلاقی روبرو هستند. برخی از نمونههایی از نگرانیهای اخلاقی که منابع انسانی ممکن است نیاز به بررسی آنها داشته باشد عبارتند از:
تبعیض: زمانی اتفاق میافتد که با یک فرد یا گروهی از افراد بهطور ناعادلانه یا نابرابر بر اساس سن، مذهب، نژاد، مذهب یا جنسیت رفتار شود.
محل کار سمی: تعریف دقیق محل کار سمی بین افراد و شرکت ها متفاوت است. به طور کلی، یک محل کار سمی جایی است که رفتار خصمانه، متضاد و/یا قلدرانه در فرهنگ اصلی شرکت گنجانده شده است.
جبران خسارت: شکاف دستمزد جنسیتی – این واقعیت که زنان اغلب کمتر از مردان دستمزد دریافت می کنند در حالی که ارزش مشابه یا حتی بیشتر را ارائه می دهند – احتمالاً شناخته شده ترین نمونه غرامت است.
استخدام و گزینش: در اینجا نیز، تعصب می تواند یک چیز بد برای مقابله باشد. علیرغم بهترین منافع مردم و تلاشها، شرکتها متعهد میشوند که از ورود سوگیری به فرآیند استخدامشان جلوگیری کنند، نژادپرستی ناخودآگاه، سنگرایی و جنسیتگرایی همچنان در استخدام شدن نقش دارند.
ارزیابی عملکرد: در مورد ارزیابی عملکرد سالانه سنتی (چیزهای منفی) زیادی می توان گفت. یکی از اشکالات عمده روش قدیمی مدیریت عملکرد این است که اغلب فقط مدیر خط کارمند است که بازخورد ارائه می دهد. این امر عملاً دور نگه داشتن تعصب و ترجیحات شخصی در این فرآیند را غیرممکن می کند. سازمانهای نوآور مدیریت عملکرد چابک را برای ارزیابی کارکنان از دیدگاههای متعدد و حمایت از رشد آنها اتخاذ میکنند.
حریم خصوصی و محرمانه بودن: یک موضوع گسترده و بسیار موضوعی، بنابراین برای توضیح بهتر این موضوع، بیایید روی گوش دادن به کارمندان تمرکز کنیم. شرکت های بیشتری در حال توسعه و اجرای استراتژی گوش دادن به کارکنان هستند.
این استراتژی منابع انسانی را قادر میسازد تا در مورد خواستهها، نگرانیها و آنچه برای آنها اهمیت دارد اطلاعات بیشتری کسب کند تا سازمان بتواند به طور مثبت بر روی این اطلاعات عمل کند. این به نوبه خود به سازمان کمک می کند تا به هدف و اهداف خود دست یابد.
اما مرز باریکی بین گوش دادن کارمندان و «تماشا برادر بزرگتر» وجود دارد، جایی که یک شرکت می تواند از این داده ها علیه کارمندان استفاده کند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.