دانلود مبانی نظری فضیلت سازمانی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
25 جولای 2019
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
21
دسته بندی
تعداد بازدید
700 بازدید
۱۲۰,۰۰۰ ریال

با عرض خیر مقدم از این که به سایت مقاله یک  آمدید بسیار خرسندیم با دانلود مبانی نظری فضیلت سازمانی در خدمت شما هستیم فایلی که موضوع فضیلت یا همان اخلاق را در سازمان مورد بررسی قرار داده است

دانلود مبانی نظری فضیلت سازمانی

فرمت فایل پیش روی شما ورد است منابع جدید و پیشینه دارد و تعداد صفحات آن 21 صفحه است

دانلود مبانی نظری فضیلت سازمانی

قسمتی از متن فایل

فضیلت همچنین به عنوان درونی کردن اصول اخلاقی برای ایجاد هماهنگی اجتماعی تعریف گشته (دانایی­فرد، بیوکی و فانی، 1394: 16) و اشاره به پیروی از آرمان­های والای انسانی دارد (رگو، ریبیر، سونا و جسوینو[1]، 2011: 524).

فضیلت در سازمان­ها به معنی ایجاد، ترویج، حمایت و پرورش رفتارها، عادت­ها، اعمال و تمایلات رفیع و متعالی از قبیل انسانیت، صداقت، بخشش، اعتماد و وفاداری در سطح فردی و جمعی در یک سازمان است (رگو، 2011: 525). بنابراین هرگونه اعمال فردی، فعالیت­های جمعی، ویژگی­های فرهنگی و یا هر فرایندی که باعث ترویج و تداوم فضیلت در یک سازمان شود ممکن است به فضیلت سازمانی منجر شود (کمرون و همکاران[2]، 2004: 767).

مفهوم فضیلت اشاره به شایستگی­های اخلاقی فطری (هسل[3]، 2013: 67) دارد که از طریق فعالیت­های انسانی منجر به بهبود اخلاق اجتماعی می­شود. در تشریح این تعریف بایستی به سه بعد مهم توجه کرد که عبارتند از عامل انسانی، شایستگی اخلاقی فطری و بهبود اخلاق اجتماعی. نکته اول اینکه فضیلت با موجودات انسانی مرتبط است.

یعنی با خودکنترلی (ریف و سینگر[4]، 2008: 8)، رشد و شکوفایی ویژگی­های اخلاقی انسانی (بامیستر و ایکسلاین[5]، 2000: 31)، تعهد انسانی (رگو و همکاران[6]، 2011: 216)، جهندگی (یوگو[7]، 2012: 10)، هدفمندبودن انسان و اصول پیشرفت انسانی (ایمونز[8]، 2003: 83) ارتباط دارد. هر گونه اقدام یا کنش بدون دخالت عامل انسانی بی­معناست.

دوم اینکه فضیلت دربرگیرنده شایستگی­های اخلاقی می­باشد. اخلاق اشاره به خوبی و بدی و بایدها و نبایدها دارد. و نکته سوم اینکه فضیلت منجر به بهبود اخلاق اجتماعی می­شود که فراتر از منافع شخصی می­باشد. این بدین معنی است که فضیلت به بروز ارزش­های اجتماعی منجر می­شود. پس فضیلت یعنی منتفع ساختن دیگران بدون داشتن انگیزه دریافت پاداش (نجف­بیگی، 1393: 48).

[1] -Rego, Ribeiro & Cunha, Jesuino

[2] -Cameron, Bright & Caza

[3] -Hessel

[4] -Ryff & Singer

[5] -Baumeister&Exline

[6] -Rego et all

[7] -Ugwu

[8] -Emmons

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.