پاورپوینت فصل 2 زمین شناسی پایه یازدهم ( منابع معدنی و ذخایر انرژی ،زیربنای تمدن و توسعه)


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
15 اکتبر 2018
نوع فایل
Powerpoint
حجم فایل
تعداد صفحات
47
دسته بندی
تعداد بازدید
1005 بازدید
۵۰,۰۰۰ ریال

با درود و سلام به همراهان همیشگی سایت مقاله یک با پاورپوینت فصل 2 زمین شناسی پایه یازدهم ( منابع معدنی و ذخایر انرژی ،زیربنای تمدن و توسعه) در خدمت شما هستیم.

پاور پوینت فصل 2 زمین شناسی پایه یازدهم ( منابع معدنی و ذخایر انرژی ،زیبنای تمدن و توسعه)

فرمت فایل پاورپوینت میباشد و دارای 47 اسلاید کامل و جامع و قابل ویرایش منطبق بر مطالب درسی برای دبیران و دانش آموزان عزیز است.

پاورپوینت فصل 2 زمین شناسی پایه یازدهم ( منابع معدنی و ذخایر انرژی ،زیربنای تمدن و توسعه)

مقدمه

زیربنای اقتصادی کشورهای مختلف، متنوع است.

مبنای اقتصادی برخی از کشورها، صنعتی، کشاورزی یا گردشگری است و برخی دیگر، اقتصاد خود را بر مبنای منابع و ذخایر معدنی بنا نهاده اند.

به نظر شما، مبنای اقتصاد کشور ما، کدام مورد است؟

بسیاری از کالاهایی که در زندگی روزمره از آنهااستفاده می کنید، یا با آنها سروکار دارید، از منابع فلزی (آهن، آلومینیوم، طلا و منیزیم)، غیر فلزی(رس ها، زغال سنگ و…) و یا مواد نفتی و پتروشیمیایی مانند پلاستیک،بنزین و…به دست مي آیند.

درعلم زمین شناسی با مواردی مانند نحوه تشکیل، ذخیره و اکتشاف منابع معدنی وسوخت های فسیلی مانندزغال سنگ،نفت وگاز آشنامی شوید.

ذخیره ماده معدنی قسمتی از مواد تخمین زده شده است و تحت شرایطی منابع معدنی است می تواند با روش مناسبی از نظر اقتصادی استخراج گردد.  این شامل مواد اختلاط شده و هزینه‌های از دست دادن ماده معدنی است که ممکن است هنگام استخراج مواد اتفاق بیفتد. یک ذخیره احتمالی ماده معدنی نسبت به یک ذخیره سنگ معدن اثبات گردیده و احتمال اطمینان کمتری دارد اما از کیفیت کافی برخوردار است تا بتواند مبنای تصمیم‌گیری در مورد توسعه نهشته باشد.

بر مبنای سازمان زمین شناسی آمریکا ذخایر معدنی ایران شامل آهن، مس، سرب،روی،طلا و منگنز که 2 میلیارد تن می باشد و بر اساس آن آهن 1.5 میلیارد تن است.ایران یک درصد جمعیت جهان، یک درصد از مساحت جهان و یک درصد از ذخایر معدنی جهان را در اختیار دارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.