پاورپوینت خرمشهر در دامان میهن


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
15 آگوست 2018
نوع فایل
Powerpoint
حجم فایل
تعداد صفحات
دسته بندی
تعداد بازدید
1255 بازدید
۳۰,۰۰۰ ریال

با سلام و احترام به سایت مقاله یک خوش آمدید با پاورپوینت خرمشهر در دامان میهن در خدمت شما هستیم در این فایل به موضوع شهر خرمشهر در دوران جنگ پرداخته شده است هم اکنون می توانید نسبت به دانلود آن اقدام نمایید.

پاور پوینت خرمشهر در دامان میهن

این پاورپوینت در 9 اسلاید به موضوع آزادی خرمشهر پرداخته است.

پاورپوینت خرمشهر در دامان میهن

قسمتی از متن فایل

پس از اینکه انقلاب اسلامی در سال 1357 پیروز شد بعضی از استان ها مثل خوزستان دچار آشوب شدند حزب خلق عرب ادعای جدا شدن و پیوستن به عراق را داشت و با خرابکاری هایی از جمله بمب گذاری مردم شهر خرمشهر را عاصی کرده بودند پروه جدایی طلب به کمک صدام حسین در شهر های استان خوزستان بمب گذاری می کردند.

آشوب در خرمشهر در خرداد ماه سال 1358 به اوج خود رسید نیروهای حزب خلق عرب ساختمان شهرداری و بعضی از اماکن دولتی را اشغال کردند و به خرمشهر مقر سپاه پاسداران رفته و محم جهان آرا و 17 نفر را به گروگان گرفتند. در سال 1358 اسنادی از دو مرکز کنسولگری عراقی و مدرسه عراقی ها کشف شد که نمایانگر توطئه چینی و خرابکاری عراقی ها بود.

وقتی که ارتش عراق به ایران حمله کرد ارتش عراق برای دسته بندی نیروهای زمینی برای شروع پیشروی در خاک ایران نیروها را به سه جبهه (شمالی، میانی،جنوبی) تقسیم کرد. جبهه جنوبی از منطقه جنوب مهران شروع شده و تا آبادان ادامه دارد که با این وجود تمرکز اصلی قوای نظلمی عراق در جبهه جنوبی است. از مهم ترین شهرهایی که هدف عراق بودند دزفول، اندیمشک،اهواز،سوسنگرد،خرمشهر و آبادان بودند. هدف اولیه بخش جنوبی ارتش عراق، تصرف برق‌آسای شهر مرزی خرمشهر و پس از آن آبادان،  اهواز،  دزفول و سوسنگرد بود. عراق کسب این هدف را یک پیروزی استراتژیک برای خود تلقی می‌کرد.برای اشغال خرمشهر 2 گردان توسط عراق فرستاده شد اما با مقاومت نیروهای ایرانی مجبور شدند بیشتر از دو گردان اعزام کنند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.