پاورپوینت در مورد سبک معماری رنسانس


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
14 اکتبر 2018
نوع فایل
Powerpoint
حجم فایل
1
تعداد صفحات
40
دسته بندی
تعداد بازدید
619 بازدید
۳۸,۰۰۰ ریال

با عرض سلام و احترام به همراهان سایت مقاله یک با پاورپوینت در مورد سبک معماری رنسانس در خدمت شما هستیم.

پاورپوینت در مورد سبک معماری رنسانس

فرمت فایل پاورپوینت می باشد و دارای 40  اسلاید کامل و جامع است.

پاورپوینت در مورد سبک معماری رنسانس

مقدمه

كلمه رنسانس مشتق شده از دوره زيباشناسي آزاد به معني ( تولدي دوباره ) است .

به نوشته تاريخ دانان فرانسوي سبك رنسـانـس براي اولين بار توسط  Jules Michelet بكار گرفته شده و اين سبك در بـر گيـرنده دوره بدل كلاسيك و روش باستاني روميـها

مي باشد .

در قرن پانزدهم معماری رنسانس اروپا برداشتی از معماری رومی و یونانی می باشد ایده های معماری رنسانس سبکی برای طراحی ساختمان با توجه به تناسبات بدن انسان می باشد و شیوه ی مبتنی بر استفاده از واحد مقیاس و شیوه ی جمع اجزاست. معماری در دوره رنسانس در ارتباط با برنامه ریزی شهری و انتشار ادن ایده همراه بوده است. آلبرتی گفته که تمامی ساختمان در یک شبکه ی ستون بندی شده قالب شده است چه این ستون ها وجود داشته و چه وجود نداشته و به صورت مجازی مطرح شده باشد .

در ایران معماری رنسانس در مساجد و ساختمان های گنبدی شکل در دوران صفوی در زمانی که شاه عباس ساخت میدان نقش جهان اصفهان را شروع کرد آغاز شد. از ویژگی هایی که ساخت گنبدهای ساخته در دوران های مسیحیت، عثمانی و امپراطوری مغول متمایز است کاشی های رنگی است به طوری که نمای خارجی همانند نمای داخلی پوشانده شده است.تعداد چنین گنبدهایی در اصفهان افزایش یافت و شکل آبی متمایز شده بر خط آسمان شهر غالب شد. نوری که از این گنبدها ارتعاش می شد همانند جواهری پرزرق و برق از راه دور برای مسافران جاده ابریشم دیده می شد. ایران کنونی همانند عصر صفوی حلقه ارتباطی بسیار مهمی در ترددهای بین المللی است حداقل یکی از مسیرهای جاده ابریشم از این کشور می گذرد در نتیجه شاه عباس به دلایل اقتصادی و نظامی دستور ساخت جاده‌ها با کاروانسراهای متعدد را داد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.