مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش فرهنگی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
14 آگوست 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
29
دسته بندی
تعداد بازدید
655 بازدید
۱۰۰,۰۰۰ ریال

با سلام و احترام خدمت همراهان عزیز سایت مقاله یک با دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش فرهنگی امروز در خدمت شما هستیم.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش فرهنگی

فایل دارای 29 صفجه  ورد با پیشینه داخلی و خارجی و پرداختن به تمام جوانب موضوع کامل با منابع جدید و معتبر است.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش فرهنگی

تیکه هایی از متن

فرهنگ زبان، عادات تفکر، الگوهای روابط اجتماعی و بین فردی، ایده آل­های مذهبی را توصیف می­کند. راه­های توصیف رفتار، هنجارهای هدایتی و ارشادی که از نسلی به نسل دیگر منتقل می­شود (آسودا 2013).

فرهنگ اشاره به الگوهای یکپارچه و منسجم از رفتار انسانی دارد که شامل زبان، افکار، روابط، اقدامات، آداب، عقاید، ارزش­ها و نهادهایی که گروه­های اجتماعی، نژادی، قومی و مذهبی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می­ شود (آلن و همکاران، 2010).

به طور کلی فرهنگ به عنوان اهداف، ارزش­ها، نگرش­ها و اعتقادات مشترک در میان گروهی از افراد تعریف می­شود.

هافستد، فرهنگ را به عنوان ” نرم افزار مغز” توصیف کرد. فرهنگ آموخته می­شود، درونی می­ گردد و از نسلی به نسل دیگر منتقل می­شود. فرهنگ دقیقاً ورای شناخت آگاهانه است که مشخص می­ نماید چگونه ما با دیگران ارتباط برقرار کنیم (یک مکانیزم کنترلی غیر محسوس که در ذهن­های ما عمل می­کند (علی زاده، 1391).

مفهوم هوش فرهنگي براي نخستين بار توسط ايرلي و انگ از محققان مدرسه کسب و کار لندن مطرح شد. اين دو، هوش فرهنگي را قابليت يادگيري الگوهاي جديد در تعاملات فرهنگي و ارائه پاسخهاي رفتاري صحيح به اين الگوها تعريف کرده‌اند. آنها معتقد بودند در مواجهه با موقعيتهاي فرهنگي جديد، به زحمت مي توان علائم و نشانه هاي آشنايي يافت که بتوان از آنها در برقراري ارتباط سود جست. در اين موارد، فرد بايد با توجه به اطلاعات موجود يک چارچوب شناختي مشترک تدوين کند، حتي اگر اين چارچوب درک کافي از رفتارها و هنجارهاي محلي نداشته باشد، تدوين چنين چارچوبي تنها از عهده کساني برمي آيد که از هوش فرهنگي بالايي برخوردار باشند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.