مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
14 آگوست 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
31
دسته بندی
تعداد بازدید
980 بازدید
۸۰,۰۰۰ ریال

با سلام و احترام خدمت همراهان سایت مقاله یک با دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی در خدمت شما هستیم در مورد عدالت باید بگوییم که دغدغه مشترک تمامی انسان ها از گذشته تا کنون بوده است به همین علت با پیدایش سازمان ها نیز این مقوله مورد توجه مدیران و کارآفرینان سازمانی قرار گرفته است.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی

در این فایل به تمامی تعاریف، ویژگی ها و ابعاد موضوع با منابع داخلی و خارجی پرداخته و پیشینه تحقیق به صورت داخلی و خارجی در آن موجود است و دارای 31 صفحه می باشد.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی

عدالت در سازمان مؤثر می­ شود و سپس در سایر نگرش­ ها و یا رفتارهاي کارکنان منشأ اثر خواهد بود. سه تن از پژوهش گران بر این باورند که “اگر افراد تصمیمی را در سازمان به ­عنوان اقدام عادلانه درك کنند، به احتمال زیاد با تعهد فراوان­ تر، رضایت شغلی بیشتر و درگیر شدن در رفتار فرا­نقشی براي سازمان جبران خواهند کرد. از نظر بيز و تريپ(2009) عدالت در سازمان­ ها به قوانين و هنجارهاي اجتماعي در مديريت سازمان­ها اطلاق مي­ شود كه شامل موارد زير است:

– چگونگي تخصيص ستاده­ ها در سازمان؛

– رويه­ هايي كه بايستي براي تصميم­ گيري به­ كار گرفته شوند؛

– چگونگي رفتارهاي بين­ فردي در سازمان(چگونگي برخورد و رفتار با كاركنان سازمان) (حسنی و همکاران، 1391).

اين تعريف بر وجود سه بعد براي عدالت دلالت مي­كند: عـدالت تـوزيعي، عـدالت رويـه­اي و عدالت تعاملي. در اين پژوهش نيز اين سه بعد به ­منزله­ ي ابعاد اصلي عدالت سازماني در نظر گرفته خواهند شد. بر اساس مفهومي كه بيز و تريپ از عدالت سـازماني ارائـه كردنـد.

احساس عدالت، تأثیری قوی بر رفتار و نگرش کارکنان دارد. به عنوان مثال، هنگامی که کارکنان مشاهده می‌کنند در سازمان با آنها به طور عادلانه رفتار می‌شود، تعهد سازمانی بیشتر، عملکرد شغلی مؤثر‌تر و رفتار شهروندی-سازمانی بهتری از خود نشان می‌دهند. اجرای عدالت به کاهش بسیاری از آسیب‌های مربوط به محیط کار نظیر استرس، رفتار تلافی‌جویانه، اخراج کارکنان و کارشکنی در محیط کار نیز کمک می‌کند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.