مبانی نظری و پیشینه پژوهش خویشتن داری و خویشتن شناسی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
14 آگوست 2018
نوع فایل
Word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
25
دسته بندی
تعداد بازدید
1016 بازدید
۱۵۰,۰۰۰ ریال

با سلام و درود خدمت همراهان سایت مقاله یک شناخت عامل مهمی در توسعه و حفظ روابط  فردی و انسانی است مبانی نظری و پیشینه پژوهش خویشتن داری و خویشتن شناسی به موضوع شناخت فردی و حفظ روابط انسانی با توجه به شناخت دیگران پرداخته است یعنی افراد تا چه میزان نسبت به خود شناخت دارن و تا چه میزان نسبت به دیگران.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خویشتن داری و خویشتن شناسی

نوع فایل ورد و دارای 25 صفحه می باشد که در این فایل به تعاریف و ابعاد موضوع با منابع جدید و پیشینه داخلی و خارجی پرداخته است.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خویشتن داری و خویشتن شناسی

قسمت هایی از متن

انواع خویشتن داری و نظارت

  1. پيش از عمل
  2. سكاني
  3. تفكيكي
  4. بعد از عمل (سیمیاریان و همکاران، 1390).

الف) خویشتن داری پيش از عمل

اين نوع خویشتن داری كه به آن پيش كنترل نيز مي­گويند عبارت است از روشي كه بدان وسيله، پيش از انجام يك عمل يا يك اقدام، فرد نسبت به وجود منابع اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی رفتار و مواد اوليه اطمينان حاصل مي­كند. تهيه جدول زمان­بندي شده و تدارك ديدن براي كارهايي كه در پيش است نيز نمونه بارزي از خویشتن داری پيش از عمل است (سیمیاریان و همکاران، 1390).

ب) خویشتن داری سكاني

خویشتن داری سكاني كه گاهي آن را سيبرنتيك يا كنترل آينده ­نگر هم مي­نامند، از اين جهت اعمال مي­شود كه بتوان موارد انحراف از استاندارد را تعيين كرد و پيش از اين كه به نتايج نامناسبي بيانجامد، درصدد اقدامات اصلاحي برآمد. تنها زماني خویشتن داری سكاني موثر واقع مي­شود كه فرد بتواند درباره تغييراتي كه در محيط رخ خواهد داد، يا در رابطه با پيشرفت کارکرد در جهت هدف مورد نظر، اطلاعات دقيق و به هنگامي را بدست آورد (سیمیاریان و همکاران، 1390).

ج) خویشتن داری تفكيكي (بلی- خیر)

خویشتن داری بلي- خير يا خویشتن داری رفتن يا نرفتن فرآيندي است كه بدان وسيله جنبه ­هاي خاصي از اقدامي كه بايد انجام شود يا شرايط خاصي كه پيش از ادامه كار بايد تأیید گردد مشخص خواهد شد (سیمیاریان و همکاران، 1390).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.