مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد سازمانی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
14 آگوست 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
34
دسته بندی
تعداد بازدید
839 بازدید
۱۰۰,۰۰۰ ریال

با سلام و درود خدمت همراهان همیشگی سایت مقاله یک مهمترین مقوله روابط انسانی و سازمانی اعتماد است. مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد سازمانی فایلی است که متغیر اعتماد، اطمینان و مورد قبول بودن کارکنان با توجه به آیتم های سازمانی را بررسی می کند.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد سازمانی

این فایل دارای 34 صفحه ورد قابل ویرایش می باشد که به تمامی تعاریف ویژگی ها و ابعاد موضوع با پیشینه داخلی و خارجی پرداخته است.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد سازمانی

دومين مرحله، تصميم به اعتماد كردن به ديگري مي باشد. اين مرحله اي است كه باور به قابليت اعتماد ديگري به خوبي آشكار مي گردد. در شرايط واقعي اعتماد دو انتظار وجود دارد، يكي انتظار وجود رفتار قابل اعتماد و ديگري تمايل به عمل كردن بر مبناي آن گيلسپي دو دسته بندي رادر اين باره بيان كرده است (یوسفی و همکاران، 1389):

1- رفتارهاي اتكا محور: براي مثال كنترل محيطي مدير بر تصميمات و منابع ارزشمند زيردستان يا كاهش عمدي كنترل و بررسي اعمال زير دستان.

2- رفتار هاي مربوط به آشكار سازي اطلاعات وسهيم كردن ديگران در آن: براي مثال مديريت سازمان مي­تواند استراتژي­هاي مهم مر بوط به امور تجاري و بازرگاني را با بخش­هاي تخصصي كارمندان در ميان بگذارد (یوسفی و همکاران، 1389).

در مرحله سوم نيز اعتماد به عنوان يك عمل بروز مي كند يعني فرد قصد به انجام اعمالي مي كند كه بر اساس اعتماد شكل گرفته است.

شكل زير چارچوب چند بعدي و يكپارچه اي براي توجه به فرآيند اعتماد درون سازماني را نشان مي دهد.

در ارتباطات سازماني سه نوع اعتماد وجود دارد:

مبتني بر بازدارندگي، مبتني بر آگاهي، بر مبتني شناسايي.

شكننده ترين ارتباطات با اعتماد مبتني بر بازدارندگي مهار مي­شود. يك تخطي و يا يك ناهماهنگي ممكن است ارتباط را ضايع كند. اين شكل از اعتماد مبتني بر ترس از تلافي جويي است آنگاه كه از اعتماد تو استفاده مي­شود. كساني كه ارتباطشان اينگونه است، آنچه مي گويند عمل مي كنند؛ زيرا از عواقب به انجام نرسيدن وظايفشان هراس دارند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.