مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
22 جولای 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
7
تعداد صفحات
37
دسته بندی
تعداد بازدید
1096 بازدید
۹۵,۰۰۰ ریال

تعریف اولیه مدیریت مشارکتی در سازمان به معنای مشارکت افراد شایسته در زمان مناسب برای انجام کار مناسب را می گویند مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی علاوه بر تعاریف و مفاهیم انواع مشارکت افراد چارچوب زمانی مناسب و شایستگی هایی که افراد برای مشارکت باید دارا باشند را نیز مورد بررسی قرار داده است و همچنین دیگر جنبه های این موضوع که برای  آشنایی با آنها می توانید از فایل حاضر استفاده نمایید.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی

فایل دارای 37 صفحه ورد قابل ویرایش می باشد که این فایل دارای تعاریف، منابع و ابعاد موضوع است.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی

تیکه هایی از متن فایل

مدیریت مشارکتی دو هدف عمده را دنبال می­کند: نخست، ارج نهادن به ارزش­های انسانی و به یاری طلبیدن افرادی که به نوعی با سازمان در ارتباط­اند. دوم، رسیدن به هدف­های از پیش تعیین شده به کمک همین افراد. این هدف­ها بر چند اصل اساسی استوار است (طوسی، 1383)

مشاركت كلمه­ اي است عربي و از باب مفاعله و معادل فارسي آن انبازي، همياري، همراهي و شريك شدن و همدست شدن در كارها و همكاري كردن است. به عبارت ديگر مشاركت به معني شريك كردن متقابل در امري است. مشاركت در لغت هم به معني انبازي كردن، شريك شدن و شريك كردن، همدستي، تعيين شود و زيان كساني كه با سرمايه هاي معين در زمان هاي مشخص به بازرگاني پرداخته­اند، آمده است. از مفهوم مشاركت تفسيرهاي متعددي به عمل آمده است. گوناگوني تفسيرها سبب شده است تا برخي آن را به كيسه­ اي تشبيه كنند كه عده­اي تمايل دارند تا با در اختيار داشتن آن هر آنچه دلخواهشان است از آن بيرون كشند (جباری، 1387).

همچنين در تعريف مشاركت گفته ­اند كه مشاركت امري از پيش مشخص شده نيست، بلكه بايد ابعاد آن را خوب ترسيم كنيم. منظور از اين سخن آن است كه در باب مشاركت تعريف همگاني پذير وجود ندارد. بنابراين با توجه به هدف و زمينه مورد نظر بايد از آن تصوير دست دهيم. از بررسي تعريف­ هاي گوناگون در اين زمينه، اين استنباط را مي­توان داشت كه مشاركت نوعي سهيم و دخيل شدن در تصميم­ گيري و برنامه ­ريزي و اجراست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.