مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد گردش شغلی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
16 آگوست 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
47
دسته بندی
تعداد بازدید
574 بازدید
۱۱۰,۰۰۰ ریال

با سلام خدمت همراهان همیشگی سایت مقاله یک گردش شغلی یکی از چیزهایی هست که بر رضایت شغلی کارکنان در سازمان تاثیر دارد در این فایل با دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد گردش شغلی در خدمت شما هستیم.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد گردش شغلی

فایل ورد تعداد صفحات 47 صفحه دارای منابع جدید ویشینه تحقیق به تمام جوانب موضوع پرداخته است.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد گردش شغلی

در سال 1897 ويلفرد پارتو اقتصاددان ايتالياي فرمولي ارائه كرد كه نشان مي­داد توزيع درآمد ناهموار است. او درآمد فردي را روي محور افقي و جمعيت را بر روي محور عمودي نشان داد و دريافت كه تعداد اندكي از مردم داراي درآمد زياد و اكثر افراد جامعه داراي درآمد اندكي هستند و نشان داد که افراد در هذ منسبی نیاز به گردش شغلی دارند. براساس اصلي كه وي در اقتصاد اجتماعي بيان كرد، حدود 80 درصد نتايج از 20 درصد علل ناشي مي­شود. به عبارت ديگر اگر چه براي مسائل موجود، علل بسيار زيادي وجود دارد ولي تعداد كمي حائز اهميت است.

چرخش شغلی عبارت است از جابجاي كاركنان در مشاغل مشابه و در زمان مشخص چرخش شغلی معمولاٌ به منظور افزايش روحيه و كاهش نارضايتي در مشاغل ساده به كار گرفته مي شود در برنامه ريزي چرخش شغلی كاركنان به صورت دوره اي در مشاغل ساده و مشابه تعويض شغل مي دهند جابجايي شغل، خستگي و يكنواختي در مشاغل ساده را كاهش مي دهد از مزاياي ديگر اين روش ايجاد انعطاف پذيري در سازمان و آموزش نيروي كار مي باشد ضمن آنكه تأمين نيرو را نيز موجب مي شود.

چرخش شغلی روشي است كه به وسيله آن مي توان كاركناني را كه جزيي نگر هستند و ديدشان تنها به حوزه كاري خودشان محدود مي گردد، تبديل به افراد كل نگر كرد كه مسائل را در ابعاد وسيع تر مي بينند و درك مي كنند. علاوه بر اينكه چرخش در مشاغل مختلف باعث افزايش دانش و تجربيات فرد مي گردد، از خستگي و ملامت روحي نيز مي كاهد و اين امر موجب تحرك فكري و خلاقيت و نوآوري مي شود. همچنين عملكرد فرد در سمت ها و مسئوليت هاي مختلف، معيار خوبي براي ارزيابي و سنجش توانايي هاي او خواهد بود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.