مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیپ های شخصیت 


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
21 جولای 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
25
دسته بندی
تعداد بازدید
685 بازدید
۹۵,۰۰۰ ریال

با سلام و احترام خدمت همراهان عزیز سایت مقاله یک عنوان مطلبی که امروز برایتان تهیه و بارگذاری نموده ایم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیپ های شخصیت است که به شناخت بهتر از انواع تیپ های شخصیتی از منظر روان شناسی پرداخته است .

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیپ های شخصیت

نوع فایل ورد و شامل 25 صفحه است که شامل منابع و تعاریف می باشد.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیپ های شخصیت

قسمت هایی از متن

قبل از ورود به بحث تیپ شخصیتی لازم است تعریفی از تیپ ارائه شود که در ذکر آن می­توان گفت: به طبقه بندی مردم در چند گروه گفته می­شود. هریک از این طبقات ویژگی­های خاص خود را دارد. همچنین بعد از ارائه تعریفی از تیپ می­توان در بیان تیپ­ شخصیتی اضهار کرد: به آن دسته از ویژگی­های شخصیتی یا به طور کلی افراد گفته می­شود که الگوهای ثابت رفتاری آنان را نشان می­دهد (حیدری پهلویان و همکاران، 1387).

واژه شخصیت در زبان روزمره معانی گوناگونی دارد. مثلاً وقتی که در مورد کسی گفته می­شود «بسیار با شخصیت است» غالباً درجه کارایی و جاذبه اجتماعی وی مورد نظر است. معمولاً در پرورش شخصیت سعی بر این است که به شخص برخی مهارت­های اجتماعی یاد دهند و وضع ظاهری و شیوه­ ی سخن گفتن او را بهبود بخشند تا وی واکنش مطلوبی در دیگران برانگیزد. گاه کلمه­ ی شخصیت به منظور توصیف بارزترین ویژگی­ شخص به کار می­رود.

روان­شناسان در بحث شخصیت، بیش از هر چیز به تفاوت­های فردی توجه دارند، یعنی ویژگی­هایی که یک فرد را از افراد دیگر متمایز می­کنند. روان­شناسان در مورد تعریف دقیق شخصیت اتفاق نظر ندارند (آتکینسون و هیلگارد، 2008).

لغت شخصیت که در زبان لاتین پرسونالتیک و ریشه در کلمه لاتین پرسونا دارد. این کلمه به نقاب یا ماکسی گفته می­شود که بازیگران تئاتر در یونان قدیم به صورت خود می­زدند. به مرور معنای آن گسترده­ تر شد و نقشی را نیز که بازیگر ادا می­کرد، در برگرفت. بنابراین، مفهوم اصلی و اولیه شخصیت، تصویری صوری و اجتماعی است و براساس نقشی که فرد در جامعه بازی می­کند، ترسیم می­شود. یعنی در واقع، فرد به اجتماع خود شخصیتی ارائه می دهد که جامعه براساس آن، او را ارزیابی می­نماید (گنجی، 1385).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.