مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی درسی و یادگیری آموزشی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
16 آگوست 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
66
دسته بندی
تعداد بازدید
1491 بازدید
۲۵۰,۰۰۰ ریال

تأکید ما برروی یادگیری ازآن جهت می باشد که می خواهیم جو سازمان به یادگیرنده تبدیل شود و اشتیاق و علاقه دانش آموزان درتمام ابعاد علمی، اجتماعی و ساختاری باید برنامه ریزی شود تا مدرسه به عنوان یک جایگاه که دانش آموز می تواند بسیاری ازنیازهای خود را درآن برطرف نماید و یک محیط شاد و مفرح باشد تلقی نماید با دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی درسی و یادگیری آموزشی هر آنچه در مورد موضوع لازم دارید در این فایل موجود است.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی درسی و یادگیری آموزشی

66 صفحه فایل word کامل و جامع با منابع جدید و پیشینه تحقیق پرداختن به تمام جوانب موضوع به صورت تخصصی و جدید-هر آنچه در مورد موضوع لازم دارید در این فایل موجود است

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی درسی و یادگیری آموزشی

قسمتی از متن

“رونالد دال ” در تعریف برنامه درسی، اشاره می کند: « برنامه درسی عبارت است از محتوا و جریان رسمی که از طریق آن، یادگیرندگان تحت نظارت مدرسه، معلومات و شیوه ی درک و فهم را به دست می آورند یا مهارت ها را فرا می گیرند و یا نگرش و نظام ارزشی خود را تغییر می دهند.  آیزنر، در تعریف برنامه درسی می گوید: « برنامه درسی عبارت است از یک سلسله وقایع آموزشی طراحی شده که به قصد تحقق نتایج آموزشی برای یک یا چند دانش آموز پیش بینی شده است» (ملکی ، 1391: 14).

ادری ونیکلس مفهوم برنامه درسی را در چهار محور زیر شرح داده اند:

  • فراهم آوردن تمام منابع دانش موجود وداوریهای بصیرانه در مورد اهداف تدریس،چه در مورد دروس یک موضوع خاص یا در مورد برنامه درسی به طور کلی وبررسی دقیق آنها.
  • تهیه وامتحان آن روشها ومواد آموزشی بکار رفته در مدارس که قضاوت می شود بالاترین احتمال دستیابی به هدفهایی دارند که معلمان در مورد آنها توافق کرده اند.
  • ارزیابی میزانی که کار برنامه ریزی شده در واقع به هدفهایش رسیده،همچنین ممکن است انتظار رود که این قسمت از مرحله، افکار جدیدی در مورد خود اهداف بر انگیزاند.
  • بنابراین عنصر نهایی،بازخورد بدست آمده از تمام تجربیات است تا نقطه شروعی برای مطالعات بیشتر فراهم شود(ملکی،17:1391).
  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.