دانلود پرسشنامه حمایت سازمانی آیزنبرگر و همکاران (1986)


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
3 نوامبر 2016
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
4
دسته بندی
تعداد بازدید
1569 بازدید
۳۰,۰۰۰ ریال

با سلام و درود خدمت همراهان سایت مقاله یک به این سایت خوش آمدید با دانلود پرسشنامه حمایت سازمانی آیزنبرگر و همکاران (1986) در خدمت شما بزرگواران هستیم در این فایل با تمامی جزییات این پرسشنامه آشنا خواهید شد.

دانلود پرسشنامه حمایت سازمانی آیزنبرگر و همکاران (1986)

راهنمای پژوهشگر

امتیازات: کاملا مخالفم=1، مخالفم=2، تا حدودی مخالفم=3، نه موافق و نه مخالفم=4، تاحدودی موافقم=5، موافقم=6، کاملا موافقم=7 و برای سوالاتی که با R مشخص شده امتیاز به صورت معکوس محاسبه می شود: کاملا مخالفم=7، مخالفم=6، تا حدودی مخالفم=5، نه موافق و نه مخالفم=4، تاحدودی موافقم=3، موافقم=2، کاملا موافقم=1

دانلود پرسشنامه حمایت سازمانی آیزنبرگر و همکاران (1986)

این پرسشنامه توسط آیزنبرگر و همکاران در سال 1986 ساخته شد. این پرسشنامه بدون مولفه بوده دارای دو فرم بلند و کوتاه، به ترتیب شامل 16 و 8 گویه می­باشد. آلفای كرونباخ براي بررسي ميزان پايايي پرسشنامه بررسي حمايت سازماني ادراك شده با 100 آزمودني، 89/0 بدست آمده است.

نگاهی به تعریف و نظریه حمایت سازمانی

حمایت سازمانی در سال 1986 از طریق روانشناسی وارد ادبیات شده است که از ابتدا مورد استقبال واقع شد حمایت سازمانی به این معناست که از سوی سازمان چقدر به کارکنان اهمیت داده می شود.

نظریه حمایت سازمانی، در رابطه های اجتماعی اگر کسی به دیگری لطفی کند او خود را موظف می داند که لطف آن را جبران کند. هر چه لطف بیشتر باشد آن افراد خود را بیشتر تمایل به جبران می کند در این نظریه کارکنان دیدگاه کلی از حمایت سازمان نسبت به خود را دارند و در ازای این حمایت سازمان به هدف های سازمان توجه می کنند.

کارکنان سازمان ها وقتی که احساس سازمان که نسبت به رفاه آنها باشد را می بینند پاسخ بهتری برای تحقق یافتن هدفهای سازمان می کنند. در هر سازمانی منبع اصلی ارضای نیازهای اجتماعی کارکنان سازمان ها هستند نیازهایی همچون احراز هویت، نیاز به عزت نفس و کارکنان برای رسیدن به این نیازها کمک به رساندن اهداف سازمان ها می کنند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.