دانلود پرسشنامه باورهای غیر منطقی جونز


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
26 آگوست 2019
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
5
دسته بندی
تعداد بازدید
958 بازدید
۳۰,۰۰۰ ریال

دانلود پرسشنامه باورهای غیر منطقی جونز

دانلود پرسشنامه باورهای غیر منطقی جونز

ویژگی های کلی پرسشنامه

  • نوع فایل ورد
  • این پرسشنامه شامل 100سوال می باشد.
  • روایی و پایایی، نمره گذاری و منابع  دارد.

تعریف باورهای غیر منطقی

باورهای غیرمنطقی عقاید، نگرش ها یا ارزش هایی هستند که غیرمنطقی و ناسازگار با واقعیت هستند. حتی در صورت وجود شواهد واضح و عینی مبنی بر دروغ بودن آنها ممکن است به شدت مورد حمایت قرار گیرند.

بسیاری از باورهای غیرمنطقی بی ضرر هستند و برخی می توانند سودمند باشند. باورهای ناصحیح ممکن است تدافعی باشند و می توانند به مقابله یا انتشار احساسات منفی یا عزت نفس پایین کمک کنند. از این به عنوان «غیر عقلانی عقلانی» یاد شده است. با این حال، تصور می شود که باورهای غیرمنطقی در مورد خود یا دیگران زمینه ساز بسیاری از مشکلات روانی و اختلالات روانی است. از آنجایی که باورهای غیرمنطقی غیر واقعی هستند و واقعیت را تحریف می کنند، می توانند منجر به احساسات ناسالم و رفتارهای خودزنی شوند. باورهای غیرمنطقی می تواند منجر به باورهای غلط، تعمیم بیش از حد، ساده سازی بیش از حد، دیدگاه های محدود، تکبر، تعلل، تعصب، حسادت و اشتباهات مکرر شود. باورهای غیرمنطقی اغلب در مرکز تکانشگری، شکست، افسردگی، اضطراب، خصومت، ناامنی، اعتیاد، اجبار و وسواس قرار دارند.

باورهای غیرمنطقی اغلب توسط ساختارهای شناختی درونی سرچشمه می گیرند و حفظ می شوند. آنها ممکن است ناهماهنگی شناختی را تسکین دهند – تنش ناشی از نگه داشتن همزمان دو فکر متضاد یا رفتار در تضاد با باورهای خود. نظریه روان پویایی به بررسی تعامل بین انگیزه های خودآگاه و ناخودآگاه می پردازد که در منشاء و حفظ باورهای غیرمنطقی نقش دارند.

دلایل مختلفی برای باورهای غیرمنطقی وجود دارد. فشارهای اجتماعی بیرونی، از جمله فشار همسالان یا گروه برای انطباق، منابع رایج باورهای غیرمنطقی هستند. گاهی اوقات باورهای غیرمنطقی مبتنی بر اتفاقات نادر است. برای مثال، فردی که در تصادف دوچرخه سواری درگیر شده است ممکن است به این باور برسد که دوچرخه ها ذاتاً خطرناک هستند. پیشنهاد پذیری و فقدان مهارت های تفکر انتقادی در ایجاد و حفظ باورهای غیرمنطقی نقش دارد، اما باورهای غیرمنطقی با سطح تحصیلات یا هوش مرتبط نیستند.

دانلود پرسشنامه باورهای غیر منطقی جونز

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.