دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
28 می 2019
نوع فایل
word
حجم فایل
128
تعداد صفحات
35
دسته بندی
تعداد بازدید
906 بازدید
۱۳۵,۰۰۰ ریال

با سلام دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری فایلی است که امروز در سایت مقاله یک برایتان بارگذاری کرده ایم در ادامه با جزئیات بیشتری از فایل آشنا خواهیم شد

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری

این فایل با فرمت ورد قابل ویرایش در 35 صفحه تنظیم شده است.

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری

قسمتی از متن 

صفت تاب آوری به عنوان گرایش به تعدیل و مدیریت مؤثر پاسخ های فرد در برابر تقاضاها و استلزام های متغیر محیطی و نیز داشتن توانایی بهبودی مؤثر در شرایط استرس­زا توصیف شده است(بلاک و بلاک، 1980).  پژوهش­ ها نشان داده­اند که تفاوتهای فردی در صفت تاب آوری پیش بینی کننده توانایی بهره برداری از هیجان های مثبت به هنگام مقابله با تجربه­ های هیجانی منفی است. همچنین افراد تاب­آوری از راهبردهای مقابله­ ای دیگری از هیجانهای مثبت می­تواند به طور موقتی حوزه­ها و میدان های فکری افراد را توسعه داده و توجه منعطف را فراهم کنند که به تبع آن بهزیستی فرد نیز افزایش می­یابد(توگادی و فردریکسون[1]، 2007).

تعریف تاب­آوری :

تعاریف اخیر از تاب ­آوری متغیر و مشکل­ زا هستند(کاپلین[2]، 2005). برخی تاب­ آوری را به عنوان یک صفت یا ویژگی مشخص تعبیر کرده ­اند، درحالی که دیگران آن را به عنوان يك صفت يا ويژگي مشخص تعبير كرده اند، در حالي كه ديگران آن را به عنوان يك فرآيند تحولي فرا رونده كه سازگاري مثبت در شرايط سخت و دشوار را باز مي نماياند تلقي كرده اند. ترشي و كيلر(2005) بروكس[3](2005) تاب آوري را به عنوان«ظرفیت کودک در مدارای مؤثر با استرس و فشار مقابله با چالشهای روزمره، بازگشت از ناامیدی ­ها، اشتباهات، ضربه­ ها، و مصائب به ایجاد توسعه اهداف روشن و واقع­ گرایانه، حل مسائل، تعامل راحت با دیگران و رفتار توام با احترام و وقار با خود و دیگران و نیز به عنوان “توانایی برخورد با چالش های زندگی همراه با اطمینان، هدفمندی، مسئولیت پذیری، همدلی، و امید و متفکرانه”  تعریف کرده اند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.