دانلود رایگان مقاله معناشناسی خشونت


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
26 نوامبر 2016
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
4
دسته بندی
تعداد بازدید
1446 بازدید
رایگان

دانلود رایگان مقاله معناشناسی خشونت

دانلود رایگان مقاله معنا شناسی خشونت

دانلود رایگان مقاله معناشناسی خشونت

چکیده

خشونت از جمله معدود واژگانی است که دو طیف متضاد معنایی را در خویش جمع کرده است. از یک سو، آن مخل حیات و از سوی دیگر عامل شکوفائی ذات محسوب می شود. از این رو، برای تشخیص رویکرد ارزشی خشونت از رویکرد غیرارزشی آن، لازم است گسترة فحوای این واژه شناسائی شود تا در پرتو آن بتوان در سطح جامعه، برخوردهای انفعالی یا کنشی که خشونت زا هستند، از خشونت های مفید و ضروری مورد تمییز قرار داد.

در این راستا، این نوشتار خشونت را در دو مقوله هست ها و بایدهای خشونت مورد بررسی قرار داده است که در بخش اول پس از تعریف خشونت، به اقسام خشونت از قبیل خشونت های مجاز و غیرمجاز، فیزیکی و غیرفیزیکی، فردی و اجتماعی پرداخته و سپس بعد از ذکر عوامل خشونت در جامعه فعلی، به بعضی از دستورالعمل های اخلاقی، در جایگزین کردن رفتار رحمت آمیز به جای رفتار خشونت زا اشاره کرده است.

واژگان کلیدی:خشونت، خشونت مجاز، خشونت غیرمجاز، خشونت فیزیکی، خشونت غیرفیزیکی، خشونت فردی، خشونت اجتماعی، سنت زدگی، استبداد زدگی، خشونت زدائی.

قسمتی از مقدمه

غوطه ور شدن در نظام اجتماعی، فرهنگی و تاریخی که به تعبیر یکی از متفکران در ذیل تاریخ دیگران است، ما را با مشکلی اساسی مواجه می سازد؛ زیرا در راستای فهم هر واژه و اصطلاحی و همچنین در تلقی مثبت یا منفی داشتن از هر مقوله ای باید به جوّ فکری نشأت گرفته از آن، موضع انفعالی عنایت داشت.

این جو منفعل همواره سیلانی یک طرفه دارد و این سیلان با آن چنان سرعتی پیش می رود که مجال دستیابی پژوهشگران را با مبانی و معیارهای مقولات مختلف، اعم از ارزشی و غیرارزشی ناممکن می سازد؛ البته پویایی و سیلان مقولات معرفتی به استثنای آن دسته از مقولات ثابت که محور تکامل نه تبادل معرفت و اخلاق آدمیان قرار می گیرد، امری معقول و مقبول است؛ مشروط براینکه دو طرفه و همراه با داد و ستدی متعادل و متوازن باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.