دانلود تحقیق بُعد سلامت سالمندان


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
16 آگوست 2018
نوع فایل
حجم فایل
تعداد صفحات
دسته بندی
تعداد بازدید
886 بازدید
۳۰,۰۰۰ ریال

با سلام و درود خدمت همراهان همیشگی سایت مقاله یک به این سایت خوش آمدید با دانلود تحقیق بُعد سلامت سالمندان در خدمت شما هستیم.

دانلود تحقیق بُعد سلامت سالمندان

ویژگی های فایل: فرمت این فایل ورد قابل ویرایش می باشد و دارای 6 صفحه است.

دانلود تحقیق بُعد سلامت سالمندان

مقدمه

سالمندی دوران حساسی از زندگی بشر است که طی آن سالمندان در معرض تهدیدات بالقوه ای نظیر افزایش ابتلا به بیماریهای مزمن، تنهایی و انزوا و عدم برخورداری از حمایت اجتماعی بوده و به دلیل ناتوانی های جسمی و ذهنی، در موارد زیادی استقلال فردیشان مورد تهدید قرار می گیرد. از سویی با افزایش جمعیت سالمندان شیوع ناتوانایی های روانی افزایش می یابد و این مهم سیستم های مراقبتی، بهداشتی و اجتماعی را که هم اکنون تحت فشارهای مادی هستند، نگران ساخته است؛ لذا توجه به مسایل و نیازهای این مرحله از زندگی یک ضرورت اجتماعی است.

بنابر آمار ارایه شده توسط سازمان بهداشت جهانی تا سال 2000، افراد سنین 60 سال و بالاتر حدود 600 میلیون نفر بوده است و این تعداد تا سال 2025 به 1/ 2 بیلیون نفر خواهد رسید.  همچنین بیش از دو سوم جمعیت سالمند در کشورهای درحال توسعه به ویژه آسیای شرقی بوده و تا سال 2025 افزایش بیش از 300 درصد جمعیت سالمند در این کشورها مورد انتظار است.

سال خوردگی یکی از مهم ترین مقولاتی است که نظر بسیاری از صاحب نظران را به خود جلب کرده است برای افزایش طول عمر مخصوصا در سالمندان یکی از مهم ترین مسائل در رابطه با سلامت سالمندان است. اما در کشور ما ایران افزایش طول عمر در دوران سالمندی با ناتوانی برخوردار بوده است. مهم ترین دلایل برای کاهش عمر در سالمندان بیماری های قلبی، بیماری های دیابت، التهاب مفاصل،بیماری های مزمن تنفسی از مهمترین دلایل کاهش سال های از دست رفته عمر به شمار می رود. به منظور تشخیص و درمان بیماری مراقبت های ادغام یافته است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.