تحقیق در مورد شیراز


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
21 جولای 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
30
دسته بندی
تعداد بازدید
1145 بازدید
۷۵,۰۰۰ ریال

تحقیق در مورد شیراز

  • دارای فرمت ورد قابل ویرایش
  • تعداد صفحات 30
  • همه چیز در مورد شیراز شامل تاریخچه ، غذا ، جاذبه های گردشگری و…

تحقیق در مورد شیراز

تحقیق در مورد شیراز

شیراز

در شیراز با مکان های گردشگری مختلفی روبرو هستید که از بهترین آثار تاریخی و باستانی ایران به شمار می روند. دروازه قرآن، ارگ کریم خان، مجموعه وکیل، مسجد نصیرالملک، مسجد جامع عتیق، تخت جمشید، آرامگاه کوروش، مجموعه پاسارگاد، رجب نقش، رستم نقش و سایر اماکن، قلعه ها و اماکن مربوط به دوران ساسانی به هم متصل می شوند. هر کدام داستانی را بیان می کنند تاریخ باستان شهر شیراز است و نشان از تاریخ غنی و فرهنگ قوی آن دارد.

این شهر باغ های معروفی را در خود جای داده است. چون باغ ارم، باغ دلکوشا، باغ نارنجستان قم، باغ جهان نما، باغ ناصر باغ، قصرالدشت و باغ شمران .

مقبره های شاعران و نویسندگان فارسی زبان در این شهر است مانند:سعدی، حافظ، خواجوی کرمانی و …به همین دلیل این شهر در زمره شهرهای فرهنگی ایران قرار می گیرد.

موقعیت جغرافیایی شهر شیراز

شهر شیراز مرکز استان فارس و در جنوب غربی ایران قرار دارد. شیراز از شمال به مرودشت و اردکان، از غرب به ممسنی و کازرون، از جنوب به فراشبند، فیروزآباد، جهرم و فسا و از شرق به استهبان، نی ریز و ارسنجان محدود می شود. مساحت شیراز 178891 کیلومتر مربع، طول آن 40 کیلومتر و عرض آن 15 تا 30 کیلومتر و مساحت آن 1268 کیلومتر مربع است.

تاریخ شهر شیراز

در مورد نام شهر شیراز بحث های مختلفی صورت گرفته است و در حال حاضر هیچکس نمی داند نام این شهر از کجا آمده و به چه معناست. جغرافيا و جغرافيا و اسلام در قرن چهارم هجري ابن حوقل شيراز را يكي از فروشندگان اصلي غذا در خارج به شمار مي آوردند، زيرا شباهت زيادي به درون شير دارد، به همين دليل به آن شيراز مي گويند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.