تحقیق بررسی اهداف آموزش و نگرش و دیدگاه های عوامل تعلیم و تربیت در مورد کتاب علوم چهارم


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
4 اکتبر 2018
نوع فایل
حجم فایل
تعداد صفحات
دسته بندی
تعداد بازدید
877 بازدید
۲۵,۰۰۰ ریال

با عرض سلام و درود به سایت مقاله یک خوش آمدید با تحقیق بررسی اهداف آموزش و نگرش و دیدگاه های عوامل تعلیم و تربیت در مورد کتاب علوم چهارم در خدمت شما هستیم.

تحقیق بررسی اهداف آموزش و نگرش و دیدگاه های عوامل تعلیم و تربیت در مورد کتاب علوم چهارم

ویژگی های فایل: فرمت این فایل ورد قابل ویرایش می باشد و دارای 14 صفحه است.

تحقیق بررسی اهداف آموزش و نگرش و دیدگاه های عوامل تعلیم و تربیت در مورد کتاب علوم چهارم

چکیده:

بر اساس اين تحليل، ضریب درگیری دانش آموزان در سه مؤلفه ی «متن»، «پرسش» ،« تصویر»های کتاب بر اساس چهار فرضیه مورد توجه قرار گرفته شده است. جامعه آماري تحقیق شامل تمام محتواي كتاب علوم تجربي پايه چهارم ابتدايي که برابر با جامعه مورد مطالعه انتخاب گرديده است. روش تحقیق، از نوع تحلیلی بوده و برای بررسی دادهها و اطلاعات از ارزشهای مناسب آمار توصیفی مانند: فراوانی، درصد، رسم نمودار، محاسبه ضریب درگیری در هر فصل برای متن پرسشها وتصاویر ، و نیز محاسبه ضریب نسبی در هر فصل برای اجزاء محتوا، و سپس محاسبه ضریب درگیری دانش آموزان با کل متن تصاویر و کل پرسشها استفاده شده است. که نتایج نشان داده: متنها و پرسشهای ارائه شده در کتاب بر خلاف تصاویر فعال است و محتوای کتاب علوم چهارم ابتدایی ارزش پژوهشی و تفکر کمتری دارد و همچنین جملات لفظی آن از جملات درکی بیشتر است.

کلید واژه ها: تحلیل محتوا، دوره ابتدایی،کتاب علوم تجربی، ویلیام رومی

امروزه در تمامی نقاط جهان درس علوم که یکی از مهمترین دروس در دوره ابتدایی می باشد، بسیار مورد توجه بوده و سعی بر تقویت مهارت های کاوشگری و فرایندی در این درس بسیار حائز اهمیت است. لذا صاحب اندیشان علوم تجربی تلاش وافری به منظور ارتقای سطح فکری دانش آموزان و آینده سازان مملکت خویش در درس مورد نظر دارند. همچنین باید آموزش های لازم برای انتقال و نهادینه سازی مهارت های کاوشگری و فرایندی در دانش آموزان طبق برنامه ریزی هایی که نظام آموزش و پرورش هر کشوری در سراسر جهان ، در چهارچوب قوانین خود انجام می دهد، صورت بگیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.