دانلود رایگان تحقیق اصل کودتای نظامی در وصایای امام خمینی (ره)


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
14 جولای 2017
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
دسته بندی
تعداد بازدید
2128 بازدید
رایگان

با سلام و احترام به سایت مقاله یک خوش آمدید دانلود رایگان تحقیق اصل کودتای نظامی در وصایای امام خمینی (ره) فایلی است که امروز برایتان بارگذاری کرده ایم در این فایل به جنبه های مختلف موضوع توجه شده است

دانلود رایگان تحقیق اصل کودتای نظامی در وصایای امام خمینی (ره)

دانلود رایگان تحقیق اصل کودتای نظامی در وصایای امام خمینی (ره)

مقدمه تحقیق

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه 1357، تجربه جدیدی از حکومت­داری ومدیریت سیاسی با محوریت دین ونقش فراگیر مردم ارائه گردید. در این میان نقش امام خمینی به عنوان بنیانگذار و رهبر انقلاب اسلامی که مدیریت کلان سیاسی کشور را نیز عهده­ دار بودند نقش برجسته، ممتاز و بی­نظیری است. مدیریت سیاسی یک انقلاب نوپا و جوان که با بحران­های متعددی روبروست مستلزم بهره گیری مدیران نظام انقلابی از الگویی منسجم از مدیریت بحران است. امام­خمینی نیز از این امر مستثنی نبوده و ایشان با تسلط اعجاب­انگیز در برخورد با بحران­ها و مهار، کنترل و تدبیر آنها، به طراحی الگویی نوین از مدیریت بحران سیاسی در عرصه عمل پرداختند. این تحقیق با بهره گیری از منابع مرتبط، به بررسی  اصل کودتای نظامی در وصایای امام بحران پرداخته است.

اصل کودتای نظامی در زمان شاه از منظر امام

رژیم در پی طراحی یک کودتای نظامی است، سپهبد رحیمی فرماندار نظامی تهران و حومه از یگان های تابع خود خواست تا بی درنگ تمام رهبران نهضت را دستگیر و با هواپیما به یکی از جزیره ها منتقل کنند. به همراه این دستور، فهرستی از نام صدها تن که باید بازداشت شوند، پیوست شده است که در این فهرست نام امام خمینی، آیت الله طالقانی و مهدی بازرگان، به چشم می خورد.

امام خمینی در پاسخ به استفتاء افراد نیروی مسلح اظهار داشتند: قسم برای حفظ قدرت طاغوتی صحیح نیست و مخالفت با آن واجب است و کسانی که قسم خورده اند باید بر خلاف آن عمل کنند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.