مبانی نظری و پیشینه پژوهش پایبندی مذهبی و احساس گناه


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
13 آگوست 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
2
تعداد صفحات
28
دسته بندی
تعداد بازدید
827 بازدید
۱۵۰,۰۰۰ ریال

با سلام و احترام خدمت همراهان همیشگی سایت مقاله یک دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش پایبندی مذهبی و احساس گناه به موضوع میزان اعتقاد و وابستگی به اصول دین پرداخته است در این مبانی نظری همچنین واکنشی که افراد از عدم پایبندی به اعتقادات دینی دارند نیز مورد تحلیل قرار گرفته است در ذیل به برخی از ویژگی ها و قسمتی از این متن مبانی نظری اشاره خواهیم داشت.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پایبندی مذهبی و احساس گناه

نوع فایل ورد و دارای 28 صفحه می باشد.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پایبندی مذهبی و احساس گناه

قسمت هایی از متن فایل

به عقیده جامعه شناسان کلیه جوامع بشری داری دارای نوعی مذهب بوده اند . نژادشناسان و جهانگردان و مبلعان اولیه از طوایفی نام می برند که کیش و مذهبی نداشته اند لکن بعداً معلوم شد که گزارشهای آنان مبنائی ندارد و قضاوت آنان ناشی از آن بوده است که گمان می برده اند مذاهب این طوایف باید شبیه مذهب ما باشد و یا به عبارت دیگرتنها مذهب خودشان را مذهب دانسته اند و به این نکته توجه نکرده اند که افکار و عقاید خاص این طوایف خود مذهب بوده است.

از نظر شناختی، گناه احساسی است که فرد وقتی آن را تجربه می‌کند که بپذیرد و به دیگران آسیب برساند  نظریه‌ی شناختی می گوید که احساسات ما از افکارمان ناشی می‌شوند. احساس گناه مستقیما زاییده‌ی فکر ماست که فرد خود را مسئول نگون‌بختی دیگران می‌داند، حال آنکه ممکن است در واقعیت این‌گونه نباشد. این طرز فکر در حالت مزمن موجب می‌شود فرد دائما از این توهم که به دیگران آسیب رسانده است، در رنج و عذاب باشد.

احساس گناه  می‌تواند غیرسازنده و مخرب نیز باشد؛ در این حالت  وقتی رفتارتان مناسب بوده و نیازمند هیچ تغییری نیست هم احساس گناه می‌کنید. این احساس غیر منطقی، می‌تواند سبب ایجاد چرخه‌ای شود که حتی وقتی کار اشتباهی نکرده‌اید هم احساس گناه کنید، و هربار بیشتر و بیشتر این احساس را  نشخوار  و تکرار کنید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.