مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروند سازمانی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
14 آگوست 2018
نوع فایل
Word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
36
دسته بندی
تعداد بازدید
588 بازدید
۱۳۰,۰۰۰ ریال

با سلام خدمت همراهان عزیز سایت مقاله یک با دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروند سازمانی در خدمت شما هستیم این فایل به تعاریف مفاهیم و ویژگی های رفتاری افراد در قالب گروه می پردازد که نوعی از سنجش عملکرد سازمان نیز محسوب می شود در ذیل ویژگی های بیشتری از این فایل معرفی خواهد شد.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروند سازمانی

نوع فایل ورد و دارای 36 صفحه می باشد که در این فایل به تعاریف، ویزگی ها و ابعاد موضوع با پیشینه داخلی و خارجی پرداخته است.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رفتار شهروند سازمانی

قسمت هایی از متن

بعد اجتماعی شهروندی بر این امر اذعان دارد که افراد یک جامعه نیازمند تعامل با همدیگر بوده و این تعامل اغلب بین افرادی که دارای رفتارها و ارزش­های متفاوتی هستند، صورت می­گیرد. شهروندان به طرق گوناگون بحث و گفتگو، تامل و تفکر و همچنین اقدام عملی در زندگی سیاسی و اجتماعی خود درگیر هستند.

که در این زمینه پیشنهاد می­کند همچنان که موضوع سیاسی مالی بشدت مورد توجه است باید برای بسط و توسعه سرمایه اجتماعی نیز سرمایه گذاری وسیعی تدارک ببینیم، وی سرمایه اجتماعی را به عنوان جریاناتی که بین مردم وجود دارد و شبکه­ ها، هنجارها و اعتماد عمومی را بوجود آورده و هماهنگی و همکاری به منظور کسب منافع دوسویه را تسهیل می کند، تعریف می­کند. فضای عمومی­ای که بدین طریق بوجود می­آید، جامعه­ ای را سبب می­ گردد که در آن افراد جهت دستیابی به اهداف مدنی با همدیگر فعالیت می­کنند. نمونه­ای از این فعالیت ها از رسانه­ ها توسط جنبش­های طرفدار محیط زیست به منظور تاثیرگذاری بر دولت­ها و بخش خصوصی برای پرداختن به مسائل زیست محیطی است (حمیدیان پور و همکاران، 1393).

در بعد مکانی هر فرد، فراتر از خود و جامعه پیرامونی، در حیطه جوامع محلی، ناحیه ای، ملی و چند فرهنگی عمل می­کند. در این بعد مفهوم شهروندی مبتنی بر دولت، ملت­ها جای خود را به شهروندی مبتنی بر پیوستگی و ارتباطات محلی و جهانی می­دهد و شهروندان در یک زمان اعضای جوامع مختلف محسوب می شوند. این بعد شهروندی مستلزم این است که در مقیاس­های مختلف عمل کنیم و تاثیر و تاثرات جهانی را بر امور محلی مورد توجه قرار دهیم (نظری و همکاران، 1394).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.