مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
14 آگوست 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
32
دسته بندی
تعداد بازدید
1245 بازدید
۷۷,۰۰۰ ریال

با سلام و احترام خدمت همراهان همیشگی سایت مقاله یک فایلی که امروز برایتان بارگذاری نموده ایم دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره است فایلی کامل که به تمامی جوانب موضوع پرداخته است در ادامه با ویژگی های بیشتر ازاین فایل آشنا می شویم.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره

ویژگی های فایل: فرمت ورد و قابل ویرایش با 32 صفحه است منابع دارد به تمامی جوانب موضوع پرداخته است و پیشینه داخلی و خارجی در آن موجود می باشد.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره

قسمتی از متن

شعاری نژاد در مورد مفهوم خود می نویسد: شخصیت علاوه بر خصائصی که رفتار فرد را نشان می دهند، شامل وجود درونی یا راهی که یک شخص خود را می بیند می باشد و آن را “خودپنداره” یا “تصویر خویش” نامند. رفتار هر شخص در حقیقت نشانگر پندار او از خویشتن است. وی همچنین در تعریف خود می گوید: خود عبارت  است از آگاهی یا هشیاری فرد از شخصیت است زیرا شامل همه خصائص می شود از قبیل راه اندیشیدن و طرق تجربه عواطف که او را می سازد. به عبارت دیگر می توان گفت شخصیت فرد تنها بخشی از “خود”  است (شعاری نژاد، 1392).

شولسون، هیوبنیر و استانتون) 1976) خودپنداره را به عنوان ادراکی که هر فرد در مورد خودش دارد و از تجربیات و روابطش با محیط شکل گرفته است تعریف کرده اند (به نقل از دباغ قزوینی،2011).

هاینز (1990) خودپنداره را چنین تعریف می کند: مجموعه ای از اعتقادات درباره ماهیت واقعی فرد و کیفیت های بی نظیر او و رفتار نوعی فرد می باشد.

فراهانی (1378) خود را به این صورت تعریف می کند: خودپنداره یک مجموعه منظم از ویژگی هایی است که فرد آن را جزئی از خودش تلقی می کند. خودپنداره فرایند اجتماعی است و از طریق تماس اجتماعی کسب می شود (به نقل از غلامی، 1384).

به طور کلی می توان گفت خودپنداره “مجموعه کلی باورهای فرد در مورد اسنادهای شخصی وی راجع به خویش” است (برم و کازین، 1990؛ به نقل از طالب زاده نوبریان،1390).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.