مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع فرزند پروری و سبکهای آن


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
9 آگوست 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
8
تعداد صفحات
28
دسته بندی
تعداد بازدید
763 بازدید
۹۵,۰۰۰ ریال

با سلام و ادب خدمت همراهان عزیز سایت مقاله یک مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع فرزند پروری و سبکهای آن از جمله فایل هایی است که جهت تکمیل مبانی نظری پژوهش ها و تحقیقات کاربرد دارد در این فایل سعی شده است تا تمامی جوانب موضوع گنجانده شود.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع فرزند پروری و سبکهای آن

نوع فایل ورد قابل ویرایش است و دارای 28 صفحه می باشد.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش با موضوع فرزند پروری و سبکهای آن

قسمت هایی از متن

دارلینگ و استینبرگ (1993) شیوه های فرزندپروری را این گونه تعریف کرده اند: «مجموعه ای از گرایش ها، اعمال و جلوه های غیرکلامی که ماهیت تعامل کودک و والدین را در تمامی موقعیت های گوناگون مشخص می کند و در سیر حیطۀ اقتدار منطقی، استبدادی و آزادگذار مطرح شده است». تعریفی دیگر از برک لورا (1998) بدین شرح است: «ترکیب هایی از رفتارهای والدین  که در موقعیت های گسترده ای روی می دهد و جو فرزندپروری بادوامی را پدید می آورند». همچنین پژوهش های انجام شده بر پایه و نظریه بوم شناختی براون فنبرنر، نشان دهندۀ آن است که سبک های فرزندپروری، انعکاسی از پایگاه اقتصادی و بافت اجتماعی درون خانوادگی است. در این میان متغیر اقتصادی و اجتماعی و سطح درآمد خانواده دارای بیشترین تأثیر بوده است (به نقل از بایر، 2011).

پدر و مادرانی که برای تربیت کودک خود از این شیوه استفاده می‌کنند، مدیریتی بر فرزند پروری خود ندارند.  آن‌ها اعتقادی به تعیین حد و حدود برای کودک ندارند و معتقدند کودک باید خود‌ تنظیم باشد و خودش را کنترل کند.  والدین با فرزندانشان بسیار گرم و صمیمی عمل می‌کنند که نکته مثبتی است، اما در عین حال، تمایلی به تعیین حد و مرز ندارند. همین امر موجب می‌شود پدر و مادری که از این سبک فرزند پروری استفاده می‌کنند کنترلی بر رفتار فرزندانشان نداشته باشند و این نکته منفی این سبک است. آن‌ها همیشه خواسته‌های فرزندان را بدون چون و چرا می‌پذیرند و بدرفتاری ‎آن‌ها را، که منجر به پیامدهای منفی برایشان می‌شود، نادیده می‌گیرند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.