مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
22 جولای 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
36
دسته بندی
تعداد بازدید
888 بازدید
۱۰۰,۰۰۰ ریال

با سلام و احترام  مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی که امروز در سایت مقاله یک برایتان بارگذاری کرده ایم موضوع با اهمیت فرایند ایجاد شغل و ایده در سازمان را دربر دارد در کارآفرینی سازمانی باید سازمان مراحلی را طی کند تا همه کارکنان بتوانند در نقش کار آفرین انجام وظیفه کنند کارآفرینی سازمانی با توجه به همین موضوع موتور نیرومند توسعه شناخته می شود برای آشنایی بیشتر با این موضوع در ادامه جزییاتی از این فایل برایتان ارائه می شود که می توانید برای آشنایی کامل با موضوع نسبت به دانلود آن اقدام نمایید.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی

فایل ورد و دارای 36 صفحه می باشد که این فایل شامل تعاریف، منابع و ابعاد موضوع می باشد.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی

قسمتی از متن

كارآفرين كسي است كه متعهد مي‌شود مخاطره‌هاي يك فعاليت اقتصادي را سازماندهي، اداره و تقبل كند». اقتصاددان فرانسوی که در قرن 19 معنای جدیدی به این کلمه بخشید «جان باتیست‌سی بود. به باور وی کارآفرین فردی است که مسئولیت تولید و توزیع فعالیت‌های اقتصادی خود را بر عهده می‌گیرد و کارآفرینی یعنی ارتقای بازده منابع از یک سطح به سطحی با بهره‌وری بیشتر (احمدپور داریانی، 1393).

سیر تاریخی کارآفرینی را می‌توان به پنج دوره تقسیم نمود:

دوره اول: در این دوره به صاحبان پروژه‌های بزرگ که مسئولیت اجرایی این پروژه‌ها همانند ساخت کلیسا، قلعه‌های تأسیسات نظامی از سوی دولت‌های محلی به آن‌ها واگذار گردیده کارآفرین اطلاق می‌شد. در تعاریف این دوره پذیرش مخاطره لحاظ نشده است (بهرامی زاده و حسنی سنگانی، 1389).

دوره دوم: این دوره همزمان با شروع انقلاب صنعتی در اروپا بوده و بعد مخاطره‌پذیری به کارآفرینی اضافه شد. کارآفرین در این دوره شامل افرادی همانند بازرگانان، صنعتگران و دیگر مالکان خصوصی می‌باشد (کریمیان و همکاران، 1391).

دوره سوم: در این دوره کارآفرین فردی است که مخاطره می‌کند و سرمایه مورد نیاز خود را از طریق وام تأمین می‌کند، بین کارآفرین و سرمایه‌گذار در تعاریف این دوره تمایز وجود دارد (امیری و نائیجی، 1389).

دوره چهارم: در این دوره مفهوم نوآوری شامل خلق محصولی جدید، ایجاد نظام توزیع جدید، یا ایجاد ساختار سامانی جدید به عنوان یک جزء اصلی به تعاریف کارآفرینی اضافه شده است (قهرمانی و همکاران، 1389).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.