مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
22 جولای 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
28
دسته بندی
تعداد بازدید
871 بازدید
۱۰۰,۰۰۰ ریال

با عرض سلام و خیر مقدم به خاطر ورود شما به سایت مقاله یک با یکی از مهمترین موضوعات سازمانی در خدمت شما هستیم عنوان این فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی است که به کارکنان متعهد وظیفه شناس و سودمند که از روحیه و عملکرد بالایی برخوردارند تمرکز دارد.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی

فایل ورد و دارای 28 صفحه قابل ویرایش می باشد که این فایل شامل تعاریف، منابع، ویژگی ها و ابعاد موضوع است.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت سازمانی

قسمت هایی از متن

سلامت به معنی فقدان بیماری و نارسائی در ارگانیسم می­باشد. ماتیو مایلز معتقد است صرف نظر و اشکالاتی که مفهوم ارگانیسم پنداری سازمان، نوع آرمانی بودن مفهوم سلامت سازمانی از لحاظ فهم پویائی­های سازمان­ها و پژوهش و کوشش جهت بهسازی آنها، مزایای علمی قابل ملاحظه­ای دارد (پولانی، 1386).

توسعه و رشد هر جامعه، داشتن سازمان­های سالم است هر جامعه­ ای اگر به عنوان یک سیستم کلی نگریسته شود در درون خود دارای سازمان­ها و ارگان­هایی است که به عنوان خرده سیستم وظایفی بر عهده دارند که باید توانایی این را داشته باشند که در کنار دیگر سیستم­ها و همگام با آنها در جهت تحقق اهداف سیستم بزرگتر گام بردارد. شرط همگام بودن و هماهنگ عمل کردن سازمان این است که از ویژگی­های لازم و کافی یک سازمان سالم برخوردار باشد. چنانچه خرده سیستم­ها از ویژگی­های یک سازمان سالم برخوردار نباشند نه تنها نمی­توانند به وظایف خود عمل کنند بلکه در انجام وظایف سیستم­های دیگر جامعه اثر منفی خواهند گذاشت. سازمان زمانی از سلامت برخوردار است که همه کارکنان بدانند اهداف سازمان چیست (ناظم، 1389).

امروزه سازمان­ها به عنوان موجودات زنده­ اي كه داراي هويتي مستقل از اعضاي خود مي­باشند، تصور مي­شوند. به گونه­اي كه با اين هويت جديد مي­توانند، رفتار كاركنان را تحت تأثير قرار دهند. اين شخصيت و هويت مي­تواند داراي سلامت سازماني و يا بيماري سازماني باشد (مهداد، 1388). سلامت سازماني را مايلز در سال 1969 تعريف كرد. از نظر وي، سلامت سازماني به دوام و بقاي سازمان در محيط و سازگاري با آن و نيز ارتقا و گسترش توانايي خود براي سازش بيشتر، اشاره دارد (سید جوادین و همکاران، 1389).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.