مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنظیم هیجان


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
7 آگوست 2018
نوع فایل
Word
حجم فایل
9
تعداد صفحات
37
دسته بندی
تعداد بازدید
543 بازدید
۱۰۰,۰۰۰ ریال

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنظیم هیجان که هم اکنون در حال بازدید آن هستید به یکی از موضوعات گسترده حوزه روان شناسی اشاره دارد که در تحقیقات و کتاب های زیادی به جنبه های مختلف این موضوع توجه شده است برای پاسخ به اینکه تظیم هیجان چیست و چرا اهمیت دارد می توانید از فایل حاضر استفاده نمایید در ادامه به برخی از ویژگی های این فایل اشاره خواهیم داشت.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنظیم هیجان

نوع فایل ورد قابل ویرایش و دارای 37 صفحه می باشد که در این فایل به تعاریف، منابع و پیشینه داخلی و پیشینه خارجی پرداخته شده است.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنظیم هیجان

فهرست

  1. دشواری تنظیم هیجان
  2. هیجان
  3. هوش هیجانی
  4. اهمیت و فواید هوش هیجانی
  5. تنظیم هیجان
  6. اهمیت تنظیم هیجان
  7. پیشینه های تحقیق
  8. پیشینه ی داخلی
  9. پیشینه ی خارجی
  10. منابع

تیکه های از متن

در تعریف هیجان می توان گفت هیجان ها پاسخ‌های نسبتا کلی و ساده‌ای هستند که بدن ما به محرک‌های بیرونی و درونی نشان می‌دهد. این پاسخ‌ها ناپایدار و معمولا آنی هستند و با تغییرات فیزیولوژیک و یک حالت عاطفی خوشایند یا ناخوشایند  همراهند.

تفاوت هیجان با احساس چیست یا اینکه آیا هیجان‌ها همان رفتارها و عکس‌العمل‌های ما هستند؟ تعریف هیجان کمی پیچیده است. اما نگران نباشید در ادامه با توضیحاتی که می‌دهیم سعی می‌کنیم همه این ابهامات را برطرف کنیم.

هیجان‌ها از تعامل سه‌گانه تغییرات فیزیولوژیک، احساس و رفتار به وجود می‌آیند و پدیده‌هایی زیستی، روانی و رفتاری هستند. مثلا زمانی را تصور کنید که از دیدن حیوانی ترسیده‌اید؛ بخش روانی هیجانی که تجربه می‌کنید احساسی است که دارید و برایتان ملموس است مثل احساس ترسی که از مواجه شدن با حیوان به شما دست داده است. هیجانی که در حال تجربه کردن آن هستید با تغییرات فیزیولوژیک و پاسخ‌هایی که بدن شما می‌دهد مثل بالا رفتن ضربان قلب، خشک شدن دهان، تغییر رنگ پوست و حالت چهره تکمیل‌تر می‌شود و این بعد زیستی هیجان شماست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.