مبانی نظری و پیشینه تحقیق انحرافات اخلاقی و جرم زای جوانان


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
19 دسامبر 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
34
دسته بندی
تعداد بازدید
590 بازدید
۲۴۰,۰۰۰ ریال

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انحرافات اخلاقی و جرم‌زای جوانان به موضوع بزهکاری در دوران جوانی اختصاص دارد در این تحقیق تعاریفی از موضوع با دیگر ویژگی های آن ارائه شده است در ادامه به برخی از مختصات این فایل اشاره خواهیم داشت .

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انحرافات اخلاقی و جرم‌زای جوانان

34  صفحه ورد کامل با منابع و ماخذ این فایل با فرمت ورد قابل ویرایش تهیه و تنطیم شده است و دارای 34 صفحه می باشد در این فایل علاوه بر مبانی و مفاهیم ، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی با منابع معتبر موجود است

مبانی نظری و پیشینه تحقیق انحرافات اخلاقی و جرم‌زای جوانان

تیکه از متن مبانی نظری انحراف اخلاق در جوانان و جرائم آن ها

معمولاً انحراف اجتماعی به رفتاری‌ اطلاق‌ می ‌گردد که با موازین مورد قبول‌ یک‌ جامعه یا گروه ناسازگار است. یا به ‌بیان ‌دیگر دارای کارکرد نا مناسب و در جهت نقض‌ قواعد یا موازین اجتماعی است؛ بنابراین هر گونه رفتار نا متداول الزاماً رفتار‌ انحرافی‌ نیست. با‌ این فرض انحراف اجتماعی‌ تابع‌ زمان و مکان است، یعنی ممکن است رفتاری‌ در جامعه‌ ای بهنجار تلقی شود ولی در زمان دیگر در همین جامعه یا جامعه‌ای دیگر نابهنجار بشمار رود.

به نظر جامعه شناسان رفتار انحرافی رفتاری است که از‌ انتظارات‌ نهادی شده تخطی‌ می‌ کند، از انتظارات مشترکی که درون یک نظام اجتماعی، مشروع تشخیص داده‌ می‌شوند. برخی جرم شناسان نیز کج روی‌ های اجتماعی را ناشی از جامعه و نابسامانی ‌های‌ آن دانسته و فرد را در بروز آن‌ مقصر‌ نمی ‌دانند و معتقدند که چون جامعه قادر به تربیت و مهار افراد از لحاظ اجتماعی نیست، کج‌ روی های اجتماعی شیوع می ‌یابد. در مقابل‌ این‌ نظر، برخی روانشناسان به نقش فرد در انحراف اجتماعی توجه دارند و می ‌گویند‌ جامعه‌ مجموعه‌ ای‌ از افراد است، بنابراین، این فرد است که با انحراف خود ممکن است جامعه را به کج‌روی بکشاند (مهدوی و صدفی، 1374: 9-10).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.