مقاله اصلاح ساختار سازماني بمنظور بروز خلاقيت و نوآوري


در حال بارگذاری
13 اکتبر 2017
word
60
21
739 بازدید
۳۰,۰۰۰ ریال
خرید

مقاله اصلاح ساختار سازماني بمنظور بروز خلاقيت و نوآوري با رويکرد سازمانهاي دانش محوري عنوان فایلی است که هم اکنون در حال مشاهده جزئیات آن هستید.

  • نوع فایل ورد قابل ویرایش
  • تعداد صفحات 21 صفحه
  • دارای منابع پایانی
  • منابع درون متنی ندارد.

دانلود مقاله اصلاح ساختار سازماني بمنظور بروز خلاقيت و نوآوري با رويکرد سازمانهاي دانش محوري

دانلود مقاله اصلاح ساختار سازماني بمنظور بروز خلاقيت و نوآوري با رويکرد سازمانهاي دانش محوري 

ساختار سازمانی چیست؟

ساختار سازمانی چگونگی واگذاری فعالیت های خاص به سمت دستیابی به هدف سازمان را توضیح می دهد. نقش یک کارمند و مسئولیت های مختلف در یک شرکت را مشخص می کند. هر چه کارکنان اختیارات بیشتری داشته باشند، در ساختار سازمانی بالاتر خواهند بود. علاوه بر این، هر چه یک ساختار سازمان یافته تر باشد، یک شرکت کارآمدتر عمل می کند. چهار نوع ساختار سازمانی وجود دارد: ساختارهای عملکردی، ساختارهای مسطح، ساختارهای ماتریسی و ساختارهای تقسیمی.

مزایای ساختارهای سازمانی چیست؟

اگرچه همه کسب‌وکارها از ساختارهای سازمانی استفاده نمی‌کنند، اما آنهایی که از ساختارهای سازمانی استفاده می‌کنند، می‌توانند از مزایای متعددی بهره ببرند. در اینجا برخی از مزایای پیاده سازی ساختار سازمانی در شرکت شما آورده شده است:

  • تصمیم گیری سریعتر
  • چندین مکان تجاری
  • بهره وری عملیاتی بهبود یافته است
  • عملکرد بیشتر کارکنان
  • تکرار کار را از بین می برد
  • کاهش تعارض کارکنان
  • ارتباط بهتر
  • تصمیم گیری سریع

انواع ساختارهای سازمانی

چهار نوع ساختار سازمانی وجود دارد. درک نحوه کار آنها و مزایا و معایب آنها می تواند به شما کمک کند تصمیم آگاهانه تری در مورد اینکه کدام را در محل کار خود اجرا کنید، بگیرید. چهار نوع عبارتند از:

  • ساختار تابعی
  • ساختار تقسیمی
  • فلاتارکی
  • ساختار ماتریسی

1. ساختار عملکردی

در یک ساختار عملکردی، سازمان ها به گروه های تخصصی با نقش ها و وظایف مشخص تقسیم می شوند. ساختار عملکردی همچنین به عنوان ساختار سازمانی بوروکراتیک شناخته می شود و معمولاً در مشاغل کوچک تا متوسط ​​یافت می شود. اکثر افراد در نیروی کار تجربه کار در این نوع ساختار سازمانی را دارند. به عنوان مثال، بسیاری از شرکت ها سازمان خود را به بخش های مختلفی مانند مالی، بازاریابی و منابع انسانی تقسیم می کنند. سپس هر یک از این بخش ها مدیری دارد که بر آن نظارت دارد. سپس این مدیر توسط یک مدیر یا مدیر اجرایی که بر چندین بخش نظارت دارد نظارت می شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.