خرید و دانلود پرسشنامه رضایت زندگی


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
5 نوامبر 2016
نوع فایل
word
حجم فایل
1
تعداد صفحات
3
دسته بندی
تعداد بازدید
1390 بازدید
۳۰,۰۰۰ ریال

خرید و دانلود پرسشنامه رضایت زندگی

خرید و دانلود پرسشنامه رضایت زندگی

خرید و دانلود پرسشنامه رضایت زندگی

مشحصات پرسشنامه 

پرسشنامه ای کامل است مولفه های آن ، روایی و پایایی آن و خرده مقیاس آن مشخص است و شیوه نمره گذاری دارد می توانید فایل word آن را پس از خرید دانلود کنید.

این آزمون توسط داینر و همکارانش در سال 1985 ساخته شده است دارای 5 سوال می باشد و در طیف لیکرت 7 گزینه ای تنظیم شده است.

دلیل اهمیت رضایت از زندگی

رضایت از زندگی یک ارزیابی شناختی و جهانی از کیفیت زندگی شماست (پاوت و داینر، 1993). این معیار قوی‌تری برای سنجش سلامتی است، زیرا کمتر در معرض نوسانات خلقی قرار می‌گیرد. رضایت از زندگی با سلامت جسمانی بهتر، عملکرد بالاتر و روابط اجتماعی قوی تر همراه است. میزان رضایت شما از زندگی برای رفاه شما مهم است، پاسخ دادن به آن آسان تر از میزان خوشحالی شما است، و رویکرد معنادارتر برای ارزیابی کیفیت زندگی شماست.

ارزیابی دوره‌ای رضایت از زندگی، آینه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید دستاوردها، خواسته‌هایتان و نیازهای برآورده نشده‌تان را به یکباره منعکس کنید. این یک تصویر جهانی از پیشرفت شما در زندگی در رابطه با انتظارات شما ارائه می دهد و نقطه شروع خوبی برای شروع کاوش عمیق تر در مورد آنچه به کیفیت زندگی شما کمک می کند و چه چیزی از آن می برد می شود.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تیپ‌های شخصیتی مختلف سطوح متفاوتی از رضایت از زندگی را گزارش می‌کنند. تیپ های برون گرا رضایت بیشتری از زندگی را گزارش می کنند، در حالی که افرادی که منفی گرا هستند رضایت کمتری را گزارش می دهند. با این حال، شخصیت به تنهایی کل داستان را توضیح نمی دهد.

عامل دوم بسیار تأثیرگذارتر است و منطقی تر است. رضایت کلی شما از زندگی تا حد زیادی با رضایت شما در زمینه های خاص زندگی تعیین می شود. این رتبه‌بندی‌های رضایت خاص دامنه به طور کلی بر رضایت کلی شما از زندگی و در نتیجه بر کیفیت زندگی شما تأثیر می‌گذارد. با این حال، یک هشدار وجود دارد: آنچه برای رضایت کلی شما از زندگی مهم است این است که چقدر در بخش‌هایی از زندگی‌تان که مهم‌تر می‌دانید، راضی هستید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.