تحقیق کاربرد پنبه نسوز و خطرات آن


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
2 اکتبر 2018
نوع فایل
word
حجم فایل
تعداد صفحات
6
دسته بندی
تعداد بازدید
1497 بازدید
۲۰,۰۰۰ ریال

با سلام و احترام به سایت مقاله یک خوش آمدید با تحقیق کاربرد پنبه نسوز و خطرات آن در خدمت شما هستیم.

تحقیق کاربرد پنبه نسوز و خطرات آن

فرمت فایل ورد قابل ویرایش می باشد و دارای 6 صفحه است.

تحقیق کاربرد پنبه نسوز و خطرات آن

مقدمه

از کاربرد‌های پنبه نسوز یا آزبست می‌توان به عایق بندی ساختمان‌ها و محصولات متنوع از قبیل مصالح پشت بام، لوله‌های انتقال آب، کلاج، لنت ترمز، واشر اتوموبیل و به عنوان لایدانلود تحقیق سواد فناورانهه‌ای برای جلوگیری از سایش و اصطکاک اشاره کرد. خطر‌های قرار گرفتن در معرض پنبه نسوز شامل ابتلا به بیماری‌های خطرناک ریوی و تنفسی خواهد بود.

کاربردهای پنبه نسوز

ستاره | سرویس علوم – پنبه نسوز (نام دیگر: آزبست) گروهی از مواد معدنی رشته‌ای به وجود آمده طبیعی هستند که به سبب قدرت کشش پذیری عالی، انتقال گرمای کم و مقاومت در برابر خطرات مواد شیمیایی مفید هستند. امروزه، پنبه نسوز کریتوزیل (آزبست مقرون به صرفه که هنوز استفاده می‌شود) به طور عمده در صفحات سیمانی فیبری استفاده می‌شود.

خطراتی که آزبست می تواند ایجاد کند سرطان ریه، تخمدان و حنجره است و می توان گفت باعث بیماری های دیگری همچون سرطان های معده و روده نیز می باشد. پنبه نسوز اگر یک بار استنشاق شود ممکن است در بدن بماند و ایجاد سرطان کند یک نوع بیماری تحریک کننده است که بر ریه ها تاثیر می گذارد. پزشکان معتقد بر این هستند که هیچ مدرکی برای شروع سرطان با توجه به تماس با هوای بد وجود ندارد. به هر میزان اگر فیبرهای پنبه نسوز تنفس شوند می توانند ایجاد خطر کنند. در کنار تنفس آزبست سیگار کشیدن دو عامل اصلی سرطان ریه می باشند. انجمن بهداشت جهانی در سال 2007 اقداماتی را در جهت ریشه کن کردن بیماریهای که بر اثر استنشاق آزبست به وجود می آیند را انجام داد . سازمان بهداشت جهانی تحریمی را پیشنهاد و ماده‌ کریتوزیل را به عنوان علت سرطان معرفی کرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.