تحقیق شیوه كار کرد باتري


در حال بارگذاری
تاریخ انتشار
3 اکتبر 2018
نوع فایل
حجم فایل
تعداد صفحات
دسته بندی
تعداد بازدید
559 بازدید
۳۰,۰۰۰ ریال

با عرض سلام و احترام خدمت همراهان همیشگی سایت مقاله یک به این سایت خوش آمدید با تحقیق شیوه كار کرد باتري در خدمت شما هستیم.

تحقیق شیوه كار کرد باتري

ویژگی های فایل: فرمت این فایل ورد قابل ویرایش می باشد و دارای 6 صفحه است.

تحقیق شیوه كار کرد باتري

مقدمه

باتری یکی از پرکاربرد ترین و مهم‌ترین وسایلی است که در زندگی روزمره با آن سر و کار داریم. ما از باتری‌ها در همه جا استفاده می‌کنیم: ماشین، تلفن‌همراه، لپ‌تاپ، پخش‌کننده موسیقی و … . ما امروز قصد داریم به نحوه کارکردن باتری‌ها نگاهی بیندازیم و شما را با شیوه‌های استفاده بهینه از آن‌ها آشنا کنیم.

ساخت باتری با ساختار  پیشرفته کنونی، نخستین بار در سال 1800 میلادی شکل گرفت. الساندرو ولتا – دانشمند ایتالیایی- برای نخستین بار یک پیل با نام “پیل ولتایی” ساخت که در آن دو صفحه فلزی یکی از روی و دیگری از نقره به عنوان الکترود ها استفاده می‌شدند. این دو صفحه در محلول آب نمک قرار گرفته و توسط یک صفحه مقوایی نازک از هم جدا می‌شدند. هنگامی‌که دو سر بالایی صفحه‌های فلزی توسط سیم به هم وصل شدند، درون سیم جریان الکتریسته برقرار شد. ولتا سعی کرد که پتانسیل الکتریکی ایجاد شده را اندازه‌گیری کند. این پتانسیل الکتریکی همان ولتاژ نام گرفت که بعد از او با واحد” ولت” سنجیده می‌شود. آنچه که امروز به نام باتری می‌ شناسیم در واقع همان پیل ولتایی در شکل جدیدتر و پیشرفته ‌تر است.

شیوه کارکرد باتری‌ها طوری است که با داشتن ماده ای به نام الکترولیت (یون‌های مثبت و منفی) سلول‌های داخلی آن به یکدیگر وصل می‌شوند، سپس با اتصال باتری به یک مصرف کننده، یون‌های منفی به جریان افتاده و یون‌های مثبت را خنثی می‌کنند. با گذشت زمان یون‌های مثبت بیشتری خنثی شده و به تدریج انرژی باتری کم می‌شود. الکترود‌های مثبت و منفی توسط الکترولیت‌های شیمیایی از هم جدا می‌شوند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.